Skip to the main content

Original scientific paper

RAZUMIJEVANJE TEKSTA ČITANJEM: STATISTIČKA ANALIZA REZULTATA TESTOVA ZA OSNOVNE I SREDNJE ŠKOLE

Renata Geld ; Filozofski fakultet, Sveučilište u Zagrebu
Mateusz-Milan Stanojević ; Filozofski fakultet, Sveučilište u Zagrebu


Full text: croatian pdf 480 Kb

page 127-136

downloads: 6.586

cite

Full text: english pdf 526 Kb

page 137-147

downloads: 13.876

cite


Abstract

Cilj je istraživanja bio ustanoviti razlike u uspješnosti vještine čitanja
s obzirom na broj školskih sati nastave, ocjenu iz engleskoga, učenje engleskoga
izvan škole, učenje drugih stranih jezika i korištenje Interneta. Razumijevanje teksta
čitanjem mjereno je u osmom razredu osnovne škole na uzorku od 1254 učenika
i u četvrtom razredu srednje škole na uzorku od 656 srednjoškolaca. Istraživanje
je pokazalo da veći broj sati učenja engleskoga u školi ima pozitivan utjecaj
na rezultate u vještini čitanja kod srednjoškolaca, ali ne i kod osnovnoškolaca.
Ocjena iz engleskoga umjereno je povezana s rezultatom na testu čitanja. Učenje
engleskoga izvan škole ima pozitivan utjecaj na rezultate u testu čitanja u osnovnim
školama, dok taj utjecaj nije zamjetan u srednjim školama. Učenje drugih stranih
jezika, a posebice njemačkoga, ima pozitivan utjecaj na vještinu čitanja kod svih
ispitanika. Najzad, korištenje Interneta ima pozitivnu povezanost s vještinom
čitanja kod učenika osnovne škole.

Keywords

osnovna škola; razumijevanje teksta čitanjem; srednja škola

Hrčak ID:

26949

URI

https://hrcak.srce.hr/26949

Publication date:

14.5.2007.

Article data in other languages: english

Visits: 22.831 *