Skip to the main content

Professional paper

Pokazatelji sudjelovanja u obrazovanju odraslih u RH: nalazi recentnih europskih istraživanja

Teo Matković orcid id orcid.org/0000-0002-3538-1873 ; Institute for Social Research in Zagreb
Katarina Jaklin orcid id orcid.org/0000-0003-1030-8511 ; Institute for Social Research in Zagreb


Full text: croatian pdf 3.635 Kb

page 39-66

downloads: 298

cite


Abstract

Cilj ovog rada je, temeljem objavljenih pokazatelja LFS, AES i CVTS istraživanja, analizirati sudjelovanje u obrazovanju odraslih u Hrvatskoj u kontekstu drugih europskih zemalja. U radu su analizirani osnovni indikatori sudjelovanja u obrazovanju odraslih, kao i sudjelovanje s obzirom na socio-demografske karakteristike sudionika/ca i obilježja poduzeća koje provode osposobljavanje te spremnost i prepreke sudjelovanju. Hrvatska, iako prati obrasce primjetne u EU zemljama, znatno zaostaje u stopama participacije za većinom zemalja EU-27, bez obzira koju vrstu obrazovanja odraslih promatramo i temeljem kojeg istraživanja. Također, pojedine skupine rijetko su zastupljene u obrazovanju odraslih te snažnije zaostaju za EU-27 prosjekom. Ovi nalazi predstavljaju početnu točku za daljnje analize obrazovanja odraslih u Hrvatskoj koje bi trebale utvrditi primarne prepreke za pojedine društvene stupine koje iskazuju niže stope participacije, a koje bi pomogle razvoju usmjerenih obrazovnih politika u cilju otklanjanja ili barem smanjivanja tih prepreka.

Keywords

cjeloživotno učenje; nejednakost; obrazovanje odraslih; prepreke sudjelovanju; trajno strukovno osposobljavanje

Hrčak ID:

300449

URI

https://hrcak.srce.hr/300449

Publication date:

20.4.2023.

Article data in other languages: english

Visits: 690 *