Skip to the main content

Review article

MEĐUNARODNA FRANŠIZA U MODNOJ INDUSTRIJI – IZ PERSPEKTIVE RUKOVODITELJÂ FRANŠIZE I FRANŠIZNE TRGOVINE

Vito Bobek orcid id orcid.org/0000-0003-4019-2433 ; University of Applied Sciences FH Joanneum, Graz, Austria, University of Maribor, Slovenia
Johanna Eline Maier-Kros ; Project Manager Global Key Accounts at XAL GmbH, Graz, Austria
Anita Maček ; University of Applied Sciences FH Joanneum, Graz, Austria, Doba Business School Maribor, Slovenia
Tatjana Horvat ; University of Primorska, Koper, Slovenia, Faculty of Management


Full text: english pdf 501 Kb

page 359-379

downloads: 998

cite


Abstract

Upravljanje modnom franšiznom mrežom na tržištima u nastajanju dolazi s velikim geografskim udaljenostima. Osim toga, upravljanje franšiznom mrežom uključuje upravljanje različitim pristupima kao davatelj franšize. Rukovoditelji franšize i franšizne trgovine zauzimaju glavne pozicije u operativnim izvršenjima, ali sve na različitim razinama. Franšizodavac postavlja strateško planiranje, dok primatelj franšize održava taktički pristup, a menadžeri franšizne trgovine djeluju isključivo na operativnoj razini. U trgovini strateško, taktičko i operativno planiranje mora doći zajedno. Kako bi se osiguralo postizanje i održavanje krajnjeg imidža marke i iskustva, davatelj franšize uspostavlja standarde marke. Ovaj članak istražuje kako međunarodne modne tvrtke mogu implementirati i osigurati standarde i kvalitete brendova među franšiznom mrežom na tržištima u nastajanju. Kvalitativno istraživanje, koje su proveli autori, omogućilo je uvid u opće motive za modne tvrtke, koje svoje poslovanje obavljaju na tržištima u nastajanju, kao i primjenu standarda marke, osiguravajući kvalitetu i kontrolu te izazove u poslovanju franšiznih trgovina.

Keywords

franšiza; modna industrija; tržišta u nastajanju; standardi marke

Hrčak ID:

221039

URI

https://hrcak.srce.hr/221039

Publication date:

13.6.2019.

Article data in other languages: english

Visits: 2.179 *