Pregledni rad
MEĐUNARODNA FRANŠIZA U MODNOJ INDUSTRIJI – IZ PERSPEKTIVE RUKOVODITELJÂ FRANŠIZE I FRANŠIZNE TRGOVINE
Vito Bobek
orcid.org/0000-0003-4019-2433
; University of Applied Sciences FH Joanneum, Graz, Austria, University of Maribor, Slovenia
Johanna Eline Maier-Kros
; Project Manager Global Key Accounts at XAL GmbH, Graz, Austria
Anita Maček
; University of Applied Sciences FH Joanneum, Graz, Austria, Doba Business School Maribor, Slovenia
Tatjana Horvat
; University of Primorska, Koper, Slovenia, Faculty of Management
Sažetak
Upravljanje modnom franšiznom mrežom na tržištima u nastajanju dolazi s velikim geografskim udaljenostima. Osim toga, upravljanje franšiznom mrežom uključuje upravljanje različitim pristupima kao davatelj franšize. Rukovoditelji franšize i franšizne trgovine zauzimaju glavne pozicije u operativnim izvršenjima, ali sve na različitim razinama. Franšizodavac postavlja strateško planiranje, dok primatelj franšize održava taktički pristup, a menadžeri franšizne trgovine djeluju isključivo na operativnoj razini. U trgovini strateško, taktičko i operativno planiranje mora doći zajedno. Kako bi se osiguralo postizanje i održavanje krajnjeg imidža marke i iskustva, davatelj franšize uspostavlja standarde marke. Ovaj članak istražuje kako međunarodne modne tvrtke mogu implementirati i osigurati standarde i kvalitete brendova među franšiznom mrežom na tržištima u nastajanju. Kvalitativno istraživanje, koje su proveli autori, omogućilo je uvid u opće motive za modne tvrtke, koje svoje poslovanje obavljaju na tržištima u nastajanju, kao i primjenu standarda marke, osiguravajući kvalitetu i kontrolu te izazove u poslovanju franšiznih trgovina.
Ključne riječi
franšiza; modna industrija; tržišta u nastajanju; standardi marke
Hrčak ID:
221039
URI
Datum izdavanja:
13.6.2019.
Posjeta: 2.179 *