Skip to the main content

Review article

https://doi.org/10.53577/oot.6.1.2

Integracija informacijske i komunikacijske tehnologije (IKT) u predškolski odgoj i obrazovanje: pregled literature

Damir Tomić orcid id orcid.org/0000-0003-2011-8308 ; Fakultet za odgojne i obrazovne znanosti Sveučilišta u Osijeku


Full text: croatian pdf 410 Kb

page 27-52

downloads: 790

cite


Abstract

Integracija informacijske i komunikacijske tehnologije (IKT) u predškolski odgoj predmet je
interesa istraživača i odgajatelja. Kako bi se dobio pregled trenutnog stanja istraživanja u ovom
području, proveden je Sustavni pregled literature (SLR) koji se temeljio na tri istraživačka pitanja
u 155 jedinstvenih publikacija: (1) Koje su dominantne istraživačke paradigme, vrste studija i
metode korištene u relevantnom istraživanju integracije IKT-a u predškolski odgoj i obrazovanje?, (2) Koji su ključni nalazi primjene IKT-a u predškolskom odgoju i obrazovanju?, (3) Koje
su preporuke za buduća istraživanja integracije IKT-a u predškolski odgoj i obrazovanje?. SLR
je proveden u tri faze: odabir članka, sažeti pregled i cjeloviti pregled članka. Na temelju procjena istraživača i značajnih nalaza, autor je kritički pregledao sve provjerene članke i odabrao 16
relevantnih publikacija za daljnju analizu, isključujući publikacije s najnižom ocjenom relevantnosti ili lošom metodologijom. Nalazi SLR-a nude dragocjene uvide odgajateljima i kreatorima
politika za donošenje odluka o integraciji IKT-a u predškolsko obrazovanje. Međutim, rezultati
su također pokazali da učinkovita integracija IKT-a u predškolsko obrazovanje zahtijeva obuku
i podršku odgajatelja, odabir odgovarajućih IKT alata i razvoj vještina digitalne pismenosti kod
male djece.

Keywords

informacijske i komunikacijske tehnologije (IKT); predškolski odgoj i obrazovaznje; sustavni pregled literature (SLR)

Hrčak ID:

306867

URI

https://hrcak.srce.hr/306867

Publication date:

28.7.2023.

Article data in other languages: english

Visits: 1.417 *