Odgojno-obrazovne teme, Vol. 6 No. 1, 2023.
Pregledni rad
https://doi.org/10.53577/oot.6.1.2
Integracija informacijske i komunikacijske tehnologije (IKT) u predškolski odgoj i obrazovanje: pregled literature
Damir Tomić
orcid.org/0000-0003-2011-8308
; Fakultet za odgojne i obrazovne znanosti Sveučilišta u Osijeku
Sažetak
Integracija informacijske i komunikacijske tehnologije (IKT) u predškolski odgoj predmet je
interesa istraživača i odgajatelja. Kako bi se dobio pregled trenutnog stanja istraživanja u ovom
području, proveden je Sustavni pregled literature (SLR) koji se temeljio na tri istraživačka pitanja
u 155 jedinstvenih publikacija: (1) Koje su dominantne istraživačke paradigme, vrste studija i
metode korištene u relevantnom istraživanju integracije IKT-a u predškolski odgoj i obrazovanje?, (2) Koji su ključni nalazi primjene IKT-a u predškolskom odgoju i obrazovanju?, (3) Koje
su preporuke za buduća istraživanja integracije IKT-a u predškolski odgoj i obrazovanje?. SLR
je proveden u tri faze: odabir članka, sažeti pregled i cjeloviti pregled članka. Na temelju procjena istraživača i značajnih nalaza, autor je kritički pregledao sve provjerene članke i odabrao 16
relevantnih publikacija za daljnju analizu, isključujući publikacije s najnižom ocjenom relevantnosti ili lošom metodologijom. Nalazi SLR-a nude dragocjene uvide odgajateljima i kreatorima
politika za donošenje odluka o integraciji IKT-a u predškolsko obrazovanje. Međutim, rezultati
su također pokazali da učinkovita integracija IKT-a u predškolsko obrazovanje zahtijeva obuku
i podršku odgajatelja, odabir odgovarajućih IKT alata i razvoj vještina digitalne pismenosti kod
male djece.
Ključne riječi
informacijske i komunikacijske tehnologije (IKT); predškolski odgoj i obrazovaznje; sustavni pregled literature (SLR)
Hrčak ID:
306867
URI
Datum izdavanja:
28.7.2023.
Posjeta: 1.417 *