Skip to the main content

Original scientific paper

https://doi.org/10.15516/cje.v24i4.4428

Utjecaj STEM obrazovnoga programa na vještine znanstvenoga mišljenja predškolske djece

Sumeyye Ocal ; Kütahya Dumlupınar University, Dumlupinar Vocational School,Programme of Child Development
Mehmet Nur Tuğluk ; Yıldız Technical University, Faculty of Education,Department of Preschool Education


Full text: english pdf 392 Kb

page 527-558

downloads: 104

cite

Full text: croatian pdf 392 Kb

page 527-558

downloads: 150

cite


Abstract

Pristupi STEM obrazovanja već više od desetljeća privlače pažnju edukatora. Cilj je ovoga istraživanja ispitati utjecaj programa ranoga STEM obrazovanja (PRSTEMO) na vještine znanstvenoga razmišljanja djece. Istraživanje je imalo polueksperimentalni dizajn i obuhvatilo je 26 djece u dobi od šest godina. Provedeno je u Istambulu tijekom 2017./2018. školske godine. Kao mjerni instrument u istraživanju je korištena Skala vještina znanstvenoga razmišljanja predškolske djece u dobi od 60 do 72 mjeseca. Prije početka obrazovnoga procesa s kontrolnom i eksperimentalnom grupom proveden je predtest. Uslijedila je primjena PRSTEMO-a u eksperimentalnoj skupini dva puta tjedno u periodu od 10 tjedana. Nakon toga su obje skupine rješavala posttest. Za analizu podataka korišteni su Mann Whitney U test i analiza kovarijance. Rezultati pokazuju da su grupe imale slične rezultate u predtestu i značajnu razliku u korist eksperimentalne skupine u posttestu što znači da je rani STEM obrazovni program učinkovit u stjecanju vještina znanstvenoga mišljenja (VZM) predškolske djece.

Keywords

predškolsko obrazovanje; STEM; vještine 21. stoljeća; vještine znanstvenoga mišljenja

Hrčak ID:

307007

URI

https://hrcak.srce.hr/307007

Publication date:

28.6.2023.

Article data in other languages: english

Visits: 425 *