Review article
https://doi.org/10.15516/cje.v25i2.4738
Glazba u kurikulu ranoga i predškolskoga odgoja
Branimir Mendeš
; University of Split, Faculty of Humanities and Social Sciences, Departmentof Early Childhood and Preschool Education
Snježana Dobrota
orcid.org/0000-0001-7130-0199
; University of Split, Faculty of Humanities and Social Sciences, Departmentof Teacher Education
Abstract
Od početaka organiziranoga ranog i predškolskog odgoja glazba je sastavni dio odgojno-obrazovne prakse dječjih vrtića. Temeljna važnost za formiranje institucijskoga ranog i predškolskog odgoja imao je Friedrich Fröbel (1782. - 1852.). Njegovom se zaslugom dječji vrtići počinju otvarati tijekom 19. stoljeća prvo u Njemačkoj, a zatim i drugim zemljama. Glazbu je smatrao bitnom sastavnicom odgojno-obrazovne prakse. Pokret za otvaranjem dječjih vrtića utjecao je i na Hrvatsku. Godine 1869. otvoreno je prvo dječje zabavište (dječji vrtić) u Zagrebu. Tijekom narednih desetljeća širila se mreža predškolskih ustanova. Glazbene aktivnosti, najčešće pjevanje, bile su njihov sastavni dio. Metodički pristupi ranom glazbenom odgoju mijenjali su se i usavršavali tijekom vremena. Promjene u koncepcijama ranoga i predškolskoga odgoja imale su odraz i na položaj glazbenih aktivnosti u pojedinim odgojno-obrazovnim programima odnosno kurikulima ranoga i predškolskoga odgoja. U tradicionalnom metodičkom pristupu naglasak je bio na pjevanju dok suvremeni pristup naglasak stavlja na istraživanje glazbe. Glazbene aktivnosti svoje mjesto imaju i u suvremenom kurikulu ranoga i predškolskoga odgoj te predstavljaju značajnu mogućnost za poticanje cjelovitoga razvoja te odgoja, učenja i razvoja kompetencija djeteta rane i predškolske dobi.
Keywords
dječji vrtić, glazbene aktivnosti; Hrvatska; pedagoške koncepcije; rana i predškolska dob
Hrčak ID:
307015
URI
Publication date:
28.6.2023.
Visits: 1.863 *