Skip to the main content

Review article

https://doi.org/10.53577/oot.6.2.3

Zahtjevi suvremenog matematičkog obrazovanja i izbjegavanje odgovornosti nastavnika

Alma Bešić


Full text: croatian pdf 10.798 Kb

page 7-26

downloads: 217

cite


Abstract

Uzimajući u obzir sve lošije rezultate koje učenici srednje škole pokazuju na provjerama znanja iz matematike, možemo utvrditi da je trend niskih rezultata iz godine u godinu sve veći. Inicijalni, ali i drugi standardizirani testovi i provjere znanja iz matematike pokazuju da je iznimno visok postotak učenika srednjih škola, što uključuje smjerove u kojima je uspjeh iz matematike značajan za buduće obrazovanje, nema osnovna matematička znanja. Cilj ovog rada je analizirati problem nedostatka matematičkih znanja, vještina i sposobnosti među učenicima srednjih škola u Bosni i Hercegovini, kao i to kako se ovaj problem u obrazovnim institucijama sve češće „maskira“ ocjenama, koje su najčešće neobjektivne, a ne realan pokazatelj postignuća učenika. Nastavnici, koji imaju odgovornosti u kontekstu stvaranja kreativnog nastavnog okruženja, sve češće biraju pristup zasnovan na izbjegavanju odgovornosti za uspjeh učenika. Navedeno izbjegavanje obično se temelji na ocjenjivanju domaćih zadataka, neizrečenom dopuštenju za prepisivanje na pismenim provjerama znanja ili pak zahtjevima organizacije nastave u skladu s postojećim kurikulumom. Suprotno deontologiji i pedagoškoj etici, iznalaženjem načina vrednovanja akademskog nepoštenja učenika, nastavnik navedenim pristupom narušava vrijednosti i ideale obrazovne profesije.

Keywords

akademska čestitost; matematička znanja; ocjenjivanje

Hrčak ID:

312083

URI

https://hrcak.srce.hr/312083

Publication date:

22.12.2023.

Article data in other languages: english

Visits: 738 *