Skip to the main content

Review article

https://doi.org/10.21857/ypn4oc4w69

Europska dimenzija u obrazovanju: Izazovi i perspektive hrvatskoga odgojno-obrazovnog sustava

Vesna Bedeković ; Croatian Parliament, Education, Science and Culture Committee, Zagreb, Croatia


Full text: croatian pdf 277 Kb

page 1-16

downloads: 91

cite


Abstract

Europska unija je prije svega zajednica vrijednosti u kojoj su se sve njezine punopravne članice obvezale da prihvaćaju najviše standarde u području temeljnih sloboda, ljudskih prava i demokracije. Proklamiranjem zajedničkih europskih vrijednosti kao najvažnijeg čimbenika suživota njenih građana postavljena je tema europske dimenzije obrazovanja u javni, znanstveni i stručni diskurs zemalja članica Europske unije. Koncept europske razine obrazovanja obuhvaća očuvanje nacionalnih interesa, integriteta i autonomije školskih sustava, ali i potragu za zajedničkim sadržajima i vrijednostima koje podupiru europsko zajedništvo i europski identitet u kontekstu zajedničke europske obrazovne politike. Od hrvatskoga odgojno-obrazovnog sustava u tom kontekstu očekuje se da osigura obrazovanje u kojemu će opći razvoj pojedinca, promatran iz europskog motrišta, biti usmjeren prema stjecanju znanja, vještina i stavova potrebnih za suočavanje s izazovima suživota u multikulturalnoj Europi te osposobljavanje mladih za očuvanje odrednica vlastitog identiteta i kulturnog nasljeđa, uz istovremeno prihvaćanje građanske odgovornosti za izgradnju europskoga demokratskog društva.

Keywords

europska dimenzija obrazovanja; europske vrijednosti; hrvatski odgojno-obrazovni sustav; interkulturalni odgoj i obrazovanje; obrazovna politika

Hrčak ID:

313599

URI

https://hrcak.srce.hr/313599

Publication date:

22.1.2024.

Article data in other languages: english

Visits: 187 *