Review article
Komunikacijski potencijal tipografije kod reklamnih poruka u tisku
Ivana Lozo
; Sveučilište u Zadru, Odjel za turizam i komunikacijske znanosti
Abstract
Ovaj rad bavi se tipografijom u oglasima odnosno reklamnom diskursu, unutar kojeg ju je
moguće smatrati semiotičkim resursom sa vlastitim značenjskim potencijalom. U prvom dijelu
rada razmatraju se karakteristike, mogućnosti i ograničenja prijenosa poruke kod ove vrste
oglasa, potom specifičnosti odnosa vizualnog i verbalnog dijela poruke, te specifičnostima tipografije
unutar takvog promidžbenog formata. Drugi dio rada posvećen je teoriji i definiranju
tipografije, njenim intrinzičnim i ekstrinzičnim svojstvima, potom njenim funkcijama iz oglašivačke
perspektive, te komunikacijskom i značenjskom potencijalu koja ona posjeduje neovisno
o tekstu na koji je primijenjena. Tipografija svakako utječe na interpretaciju i recepciju
tekstova, a može imati i vlastito, o semantici teksta neovisno značenje, a što je dokazano pozivanjem
na niz relevantnih radova. Ona je onaj resurs koji informaciju prenosi supraliminarno,
budući da fontove najčešće ne percipiramo na svjesnoj razini, već na način na koji percipiramo
glazbenu pozadinu u filmovima kako navodi Hyndman (2016: 13) na osnovu tumačenja neuroznanstvenika.
Iako tipografija kod oglasa u tisku sačinjava samo jednu od nekoliko sastavnica,
radi se o segmentu koji objedinjuje tekstualni i vizualni dio poruke. S obzirom na oglašivačku
praksu i fizičko iskustvo prostora, intrinzična i ekstrinzična tipografska svojstva, moguće joj je
atribuirati određena značenja koja iz njih proizlaze.
Keywords
tipografija, reklame u tisku, reklamni diskurs, semiotika oglašavanja
Hrčak ID:
318002
URI
Publication date:
18.6.2024.
Visits: 393 *