Skip to the main content

Original scientific paper

https://doi.org/10.32728/mo.18.2.2023.02

PONAVLJANJE RAZREDA – POTENCIJAL ZA PEDAGOŠKO DJELOVANJE ILI KAZNA

Petar Vid Keserica ; Ante Kovačić Primary School in Marija Gorica
Ante Kolak ; Faculty of Humanities and Social Sciences, University of Zagreb


Full text: croatian pdf 139 Kb

page 31-48

downloads: 281

cite

Full text: english pdf 139 Kb

page 31-48

downloads: 72

cite


Abstract

Ponavljanje razreda je pedagoška intervencije za učenike koji nisu ostvarili zadane
ishode na zadovoljavajućoj razini. Najveću dilemu predstavlja akademska svrhovitosti
i socio-emocionalne posljedice koje ponavljanje razreda ostavlja na učenika. U radu se
iznose empirijski nalazi o problematici ponavljanja razreda u RH. Teorijski dio ovoga
rada postavlja okvir za izvođenje istraživačkih pitanja koja se odnose na ponavljanje
razreda s obzirom na razred koji učenici najučestalije ponavljaju, broj izostanaka
učenika ponavljača, spol učenika ponavljača te uspješnost učenika u ponovljenoj
godini. Uzorak čine svi učenici osnovnoškolskoga uzrasta u RH u razdoblju od šest
školskih godina. Rezultati pokazuju da se najčešće ponavlja sedmi razred, da je broj
izostanaka učenika ponavljača veći, da češće ponavljaju razred dječaci te da je dio
učenika i pri ponavljanju razreda neuspješan. Empirijskim nalazima autori potvrđuju
kontroverznost tematike i upućuju na štetne posljedice ponavljanja razreda.

Keywords

apsentizam; (ne)uspjeh; ponavljanje razreda.

Hrčak ID:

318368

URI

https://hrcak.srce.hr/318368

Publication date:

26.6.2024.

Article data in other languages: english

Visits: 637 *