Skip to the main content

Professional paper

https://doi.org/10.32728/mo.18.2.2023.08

OKOMITA DVOJEZIČNOST UČENIKA U MEĐIMURSKOM DIJALEKTU

Helena Pavletić orcid id orcid.org/0000-0001-8162-2781 ; Faculty of Educational Sciences Juraj Dobrila University of Pula Republic of Croatia
Ramona Švenda ; Prelog Primary School


Full text: croatian pdf 400 Kb

page 151-169

downloads: 8

cite

Full text: english pdf 400 Kb

page 151-169

downloads: 6

cite


Abstract

U radu se proučava utjecaj zavičajnoga (materinskoga) idioma na razvoj
jezičnih djelatnosti kod učenika mlađe školske dobi u Međimurju. S obzirom na
utvrđenu dominaciju standardnoga jezika u nastavi kod učenika četvrtih razreda
osnovnih škola (Turza-Bogdan, 2016) cilj je bio usporediti upotrebu zavičajnoga
idioma u školskoj i izvanškolskoj komunikaciji te utvrditi postoje li veća odstupanja
u dobivenim rezultatima za učenike drugih i četvrtih razreda osnovnih škola.
Rezultatima istraživanja potvrđena je činjenica o pretežnoj upotrebi standardnoga
idioma kod ispitanih učenika u nastavnoj komunikaciji, dok se komunikacija na
zavičajnome idiomu kod pojedinih učenika najčešće ostvaruje u govoru i izraženija
je u seoskim sredinama. Također, potvrđeno je da učenici četvrtih razreda pokazuju
bolje poznavanje i upotrebu zavičajnoga idioma, a češće se i njime koriste u nastavnoj
komunikaciji od učenika drugih razreda.

Keywords

funkcionalna komunikacija; jezične djelatnosti; standardni jezik; zavičajni idiom

Hrčak ID:

318382

URI

https://hrcak.srce.hr/318382

Publication date:

26.6.2024.

Article data in other languages: english

Visits: 34 *