Skip to the main content

Preliminary communication

https://doi.org/10.59323/k.15.1.6

Moralne i etičke dimenzije prakticiranja kulturnih djelatnosti: mediji i sport

Tamara Kunić orcid id orcid.org/0000-0003-2084-6380 ; University of Zagreb Faculty of Croatian Studies, Zagreb, Croatia
Matija Mato Škerbić orcid id orcid.org/0000-0003-0006-4533 ; University of Zagreb Faculty of Croatian Studies, Zagreb, Croatia
Ivo Džinić ; University of Zagreb Faculty of Croatian Studies, Zagreb, Croatia


Full text: croatian pdf 290 Kb

page 181-194

downloads: 101

cite

Full text: english pdf 290 Kb

page 194-194

downloads: 60

cite


Abstract

Kultura je fenomen koji na temelju čovjekove racionalnosti, pa samim tim i sposobnosti za simboličko izražavanje i djelovanje, isključivo pripada njemu, a on, pak, svoje ponašanje može pretvoriti u komunikativno djelovanje. Kulturu komuniciranja možemo shvatiti kao poštivanje etičkih vrijednosti, prisutnost osobnih smjernica koje odobrava društvo te uvažavanje kriterija javne rasprave (Habermas, 1984), a koji se odnose na uključivost, slobodu i autonomnost, jednakost svih sudionika, iskrenost i argumentiranost. Globalna javna sfera, koju je omogućio Internet, izbrisala je granice dostupnosti pojedinih medija. Nedostatak kulture komuniciranja na virtualnim forumima, negativno intonirani govor, pa i govor mržnje, često su tema rasprave u javnosti, među medijskim djelatnicima i znanstvenicima. Cilj ovog rada istražiti je i identificirati nove kulturne paradigme u digitalnom okruženju; istražiti i analizirati etičke vrjednote koje utječu na virtualnu i fizičku kulturu ljudskog djelovanja i odnošenja. U tom smislu, kao studiji slučaja pažnja će se posvetiti konkretnom primjeru sportskih kolumni koje je pisao bivši proslavljeni nogometaš Mario Stanić.

Keywords

kultura komuniciranja; etičke vrjednote; mediji; sport; kolumne Marija Stanića

Hrčak ID:

319000

URI

https://hrcak.srce.hr/319000

Publication date:

9.7.2024.

Article data in other languages: english

Visits: 451 *