Skip to the main content

Review article

https://doi.org/10.59323/k.15.1.7

Zašto učiti i kako poučavati hrvatski jezik i kulturu u inozemstvu?

Milan Bošnjak ; Central state office for Croats outside the Republic of Croatia, Zagreb, Hrvatska


Full text: english pdf 359 Kb

page 210-210

downloads: 73

cite

Full text: croatian pdf 359 Kb

page 195-210

downloads: 123

cite


Abstract

U radu se razmatraju temeljni razlozi zbog kojih bi i u 21. stoljeću djeca i mladi koji odrastaju izvan Hrvatske trebali učiti hrvatski jezik, usvajati osnovne činjenice iz hrvatske povijesti i geografije, upoznavati hrvatsku umjetnost i baštinu, kao i svakidašnji život u Hrvatskoj te tako razvijati svoj hrvatski identitet. Predstavljaju se načini organiziranja nastave hrvatskoga jezika i kulture u inozemstvu – hrvatske nastave, institucionalni: u okviru obrazovnoga sustava Republike Hrvatske, odnosno domicilnih država te izvaninstitucionalni: u okviru katoličkih misija/zajednica/župa ili različitih udruga. U središtu hrvatske nastave nalaze se učenici, a najaktivniju ulogu u nastavnom procesu imaju učitelji te se u radu govori i o njihovim zadaćama i izazovima. Istaknuta je važnost komunikacije i suradnje među svim čimbenicima, od organizatora nastave i učitelja do učenika i njihovih roditelja te se razmatraju smjernice za razvijanje i dodatno unaprjeđivanje hrvatske nastave.

Keywords

hrvatska nastava u inozemstvu; identitet/hrvatski identitet; Hrvati izvan Hrvatske; hrvatsko iseljeništvo/dijaspora; hrvatska nacionalna manjina

Hrčak ID:

319001

URI

https://hrcak.srce.hr/319001

Publication date:

9.7.2024.

Article data in other languages: english

Visits: 597 *