Original scientific paper
https://doi.org/10.15516/cje.v26i2.5056
Korištenje hologramske tehnike u obrazovnom okružju: obrada nastavnoga modula Perspektiva
Evren Sertalp
orcid.org/0000-0003-0075-6134
; Hacettepe University, Faculty of Communication, Department of Radio, TV and Cinema
Abstract
Sustavi za 3D slike omogućili su rasprostranjenost pojmova kao što su hologram te virtualna i proširena stvarnost. Hologrami su postali našom svakodnevnicom, a jedno od područja njihove primjene jest i obrazovanje. Hologramska tehnologija skraćuje i ubrzava procese učenja i percepcije pomoću vizualnih elemenata te tako hologrami postaju obrazovna tehnologija. Iako su do sada provedena mnogobrojna istraživanja o hologramskoj tehnologiji, tek se mali broj njih bavi korištenjem te tehnologije kao nastavnoga materijala i njezinom važnošću u obrazovnom okružju. Cilj je ovoga istraživanja utvrditi kako se hologramska tehnologija kao vrsta vizualne komunikacije može koristiti u obrazovnom okružju te koje su njezine moguće dobrobiti. S tim ciljem na umu, izrađena je hologramska aplikacija za modul Perspektiva, koji je dio predmeta Osnove umjetnosti na srednjoškolskoj razini. Aplikacija je korištena kao nastavni materijal. Tijekom istraživanja, perspektiva kao tema obrađena je s učenicima desetoga razreda koji su odabrali predmet Osnove umjetnosti, a hologramska aplikacija korištena je kao nastavni materijal. Rezultati su pokazali da je eksperimentalna skupina, s kojom je modul Perspektiva obrađen pomoću hologramske aplikacije, ostvarila bolji uspjeh i bolje razumjela modul. Može se zaključiti da primjena tehnologije kao što je hologram vodi k boljem ostvarenju ishoda nego što je slučaj s primjenom tradicionalnih nastavnih metoda.
Keywords
dvodimenzionalni (2D); hologramska tehnologija; obrazovanje; trodimenzionalni (3D); vizualna komunikacija.
Hrčak ID:
319142
URI
Publication date:
26.6.2024.
Visits: 476 *