Review article
Matematička kreativnost: Pregled metoda za poticanje i vrednovanje kreativnosti
Ljerka Jukić Matić
orcid.org/0000-0002-8947-6333
; School of Applied Mathematics and Informatics, University of Osijek, Croatia
*
Diana Moslavac Bičvić
orcid.org/0009-0004-0127-8351
; Josip Juraj Strossmayer University of Osijek, Faculty of Education, Croatia
* Corresponding author.
Abstract
U 21. stoljeću kreativnost se, uz kritičko mišljenje, suradnju i komunikaciju, prepoznaje kao ključna vještina za pripremu učenika za buduće poslove i nepredvidive društvene izazove. Nije dovoljno samo poticati kreativnost u obrazovanju, već ju je važno i procjenjivati jer procjena kreativnosti pomaže u identifikaciji i razumijevanju kreativnih sposobnosti učenika. U ovom radu usmjerili smo se na matematičku kreativnost, povezujući ju s općim definicijama kreativnosti. Detaljno istražujemo i analiziramo metode koje potiču matematičku kreativnost i omogućuju njezino procjenjivanje, ističući inovacije koje proizlaze iz primjene tih metoda. Metode koje razmatramo usmjerene su na pristupe postavljanja i rješavanja problema, uključujući zadatke otvorenoga tipa. Rezultati pokazuju da te metode ne samo da potiču matematičku kreativnost učenika, već doprinose povezanijem matematičkom znanju i poboljšavaju sposobnosti rješavanja problema.
Keywords
matematička kreativnost; metode za vrednovanje matematičke kreativnosti; postavljanje problema; rješavanje problema; zadatci otvorenoga tipa
Hrčak ID:
319344
URI
Publication date:
17.7.2024.
Visits: 422 *