Skoči na glavni sadržaj

Pregledni rad

Matematička kreativnost: Pregled metoda za poticanje i vrednovanje kreativnosti

Ljerka Jukić Matić orcid id orcid.org/0000-0002-8947-6333 ; Fakultet primijenjene matematike i informatike, Sveučilište J. J. Strossmayera u Osijeku, Trg Ljudevita Gaja 6, 31000 Osijek, Hrvatska *
Diana Moslavac Bičvić orcid id orcid.org/0009-0004-0127-8351 ; Fakultet za odgojne i obrazovne znanosti, Sveučilište J. J. Strossmayera u Osijeku, Ul. cara Hadrijana 10, 31000 Osijek, Hrvatska

* Dopisni autor.


Puni tekst: hrvatski pdf 454 Kb

str. 121-147

preuzimanja: 74

citiraj


Sažetak

U 21. stoljeću kreativnost se, uz kritičko mišljenje, suradnju i komunikaciju, prepoznaje kao ključna vještina za pripremu učenika za buduće poslove i nepredvidive društvene izazove. Nije dovoljno samo poticati kreativnost u obrazovanju, već ju je važno i procjenjivati jer procjena kreativnosti pomaže u identifikaciji i razumijevanju kreativnih sposobnosti učenika. U ovom radu usmjerili smo se na matematičku kreativnost, povezujući ju s općim definicijama kreativnosti. Detaljno istražujemo i analiziramo metode koje potiču matematičku kreativnost i omogućuju njezino procjenjivanje, ističući inovacije koje proizlaze iz primjene tih metoda. Metode koje razmatramo usmjerene su na pristupe postavljanja i rješavanja problema, uključujući zadatke otvorenoga tipa. Rezultati pokazuju da te metode ne samo da potiču matematičku kreativnost učenika, već doprinose povezanijem matematičkom znanju i poboljšavaju sposobnosti rješavanja problema.

Ključne riječi

matematička kreativnost; metode za vrednovanje matematičke kreativnosti; postavljanje problema; rješavanje problema; zadatci otvorenoga tipa

Hrčak ID:

319344

URI

https://hrcak.srce.hr/319344

Datum izdavanja:

17.7.2024.

Podaci na drugim jezicima: engleski

Posjeta: 360 *