Skip to the main content

Original scientific paper

https://doi.org/10.15516/cje.v26i3.5932

Slobodan softver otvorenoga izvornog koda u visokom obrazovanju

Predrag Oreški ; University of Zagreb, Faculty of Teacher Education
Dragutin Kermek ; University of Zagreb, Faculty of Organization and Informatics
Valentina Kirinić ; University of Zagreb, Faculty of Organization and Informatics


Full text: english PDF 12 Kb

page 823-879

downloads: 19

cite

Full text: croatian pdf 419 Kb

page 823-879

downloads: 18

cite


Abstract

U ovom radu istražuje se korištenje i svijest o slobodnom softveru otvorenoga izvornogkoda (Free and Open Source Software - FOSS) među studentima koji pohađajunekoliko studijskih programa na Sveučilištu u Zagrebu, Fakultetu organizacije iinformatike (FOI) i Sveučilištu u Zagrebu Učiteljskom fakultetu (UF). Koristećipodatke prikupljene online anketnim upitnikom na uzorku od 777 studenata tedeskriptivnu i inferencijalnu statistiku analizira se jesu li ispitanici upoznati sključnim značajkama FOSS-a, koriste li neki FOSS, jesu li upoznati s prednostimakoje FOSS donosi, koja su im obilježja FOSS-a najvažnija te kako ocjenjuju kvalitetuFOSS-a. Podatci se analiziraju pomoću statističkoga FOSS-a GNU PSPP i R. Rezultatiistraživanja pokazuju da 92,66 % ispitanika koristi neki FOSS, 28,99 % je svjesnoda koristi FOSS sa svim njegovim značajkama, a ispitanicima je najvažnije obilježjeFOSS-a da je često besplatan. Postoje statistički značajne razlike u upoznatostiispitanika s FOSS-om i broju korisnika operacijskih sustava iz svijeta FOSS-a sobzirom na fakultet i spol ispitanika. Na ljestvici od 1-nedovoljno do 5-izvrsno,ispitanici ocjenjuju pouzdanost FOSS-a ocjenom 3,74, kompletnost ocjenom 3,68, aopću kvalitetu ocjenom 3,74. Rezultati istraživanja ukazuju na potrebu za dodatnimobrazovanjem studenata o FOSS-u te njegovim prednostima i nedostatcima.

Keywords

kvaliteta FOSS-a; svijest o FOSS-u; usvajanje FOSS-a

Hrčak ID:

322424

URI

https://hrcak.srce.hr/322424

Publication date:

25.9.2024.

Article data in other languages: english

Visits: 86 *