Skip to the main content

Meeting abstract

INTELEKTUALNE SPOSOBNOSTI DJECE PRED POLAZAK U ŠKOLU I USPJEH U NJOJ

Snježana Bilać ; The Special hospital for children with neurodevelopmental and motor disorders, Zagreb, Croatia


Full text: croatian doc 29 Kb

page 215-215

downloads: 1.738

cite

Full text: english doc 29 Kb

page 216-216

downloads: 1.126

cite


Abstract

Intelektualne sposobnosti su važan preduvjet za uspješno učenje, a intelektualni zahtjevi u školskom učenju su dominantni.
Cilj ovog rada je utvrditi povezanost između intelektualnih mjera kod djece pred polazak u školu i kasnijeg uspjeha u njoj,s obzirom na spol i fazu školovanja (niži i viši razredi).
Ispitanici i metode: Ispitano je 177-ero djece u vrtićima prije upisa u školu (102 dječaka i 75 djevojčica), od kojih je 160-ero praćeno do kraja osnovnog školovanja. Za ispitivanje inteligencije primjenjivani su sljedeći testovi: test Goodenough „Nacrtaj čovjeka“ (GOOD), likovni test Bender (LB), Kohs test sastavljanja kocki (KOHS) i verbalni dio Wechslerovog testa inteligencije za djecu (WISC). Školski uspjeh djece bio je izražen izvedenim mjerama školskog uspjeha - prosjek prosječnih ocjena za niže (PRONIŽI) i više razrede (PROVIŠI).
Rezultati: Povezanost između mjera inteligencije i uspjeha u školi pokazala je donekle spolno različite obrasce tijekom školovanja. Većina statistički značajnih koeficijenata korelacije bili su relativno viših vrijednosti kod dječaka nego kod djevojčica i viši u nižim nego u višim razredima kod oba spola. Verbalne sposobnosti (WISC) pokazale su dosljedno najjaču povezanost, ali se značajnom pokazala i neurofiziološka zrelost (testovi KOHS i LB), pogotovu kod dječaka.

Keywords

Hrčak ID:

29658

URI

https://hrcak.srce.hr/29658

Publication date:

18.11.2008.

Article data in other languages: english

Visits: 5.615 *