Skip to the main content

Meeting abstract

ŠTO KADA DIJETE S NEUROLOŠKIM POREMEĆAJIMA RAZVIJE PSIHIJATRIJSKE SIMPTOME? – PRIKAZ SLUČAJA ŠKOLSKOG NEUSPJEHA

Snježana Bilać ; The special hospital for children with neurodevelopmenal and motor disorders, Zagreb, Croatia


Full text: croatian doc 29 Kb

page 227-227

downloads: 777

cite

Full text: english doc 29 Kb

page 227-227

downloads: 531

cite


Abstract

Školski neuspjeh može biti posljedica raznovrsnih činilaca povezanih s djetetom, obitelju, školom ili društvom u širem smislu.
Cilj ovog rada je upozoriti na mogućnosti djelovanja kliničkog psihologa u području školskog neuspjeha. Prikazan je rad s djevojčicom koja je od početka školovanja imala teškoća u učenju i emocionalne smetnje. U petom razredu upućena je iz škole na kliničku obradu radi određivanja primjerenog oblika daljnjeg školovanja.Verbalne intelektualne sposobnosti djevojčice bile su u širim granicama tolerancije za dob, dok su neverbalne sposobnosti blaže oštećene, uz brojne specifične kognitivne deficite i specifične teškoće učenja. U ponašanju su bili prisutni simptomi iz područja sindroma ADHD, a u emocionalnoj domeni dominirali fobični strah od odgovaranja u školi. Predloženo je daljnje školovanje prema prilagođenom nastavnom programu. Psiholog je provodio tretman, primjenjujući terapiju behavior i geštalt. Djevojčica više nije pokazivala emocionalne smetnje, uspješno je završila osnovno i nastavila srednje školovanje. U radu kliničkog psihologa s djecom s teškoćama učenja zalažemo se za primjenu koncepta razvojne neuropsihologije, prema kojemu cilj neuropsihološke procjene nije samo kompleksna psihodijagnostika već konstruktivna akcija za djetetovu dobrobit - psihološki tretman, suradnja s roditeljima i školom.

Keywords

Hrčak ID:

29675

URI

https://hrcak.srce.hr/29675

Publication date:

18.11.2008.

Article data in other languages: english

Visits: 2.436 *