Original scientific paper
Je li teško biti učitelj pripremne nastave iz hrvatskoga jezika za inojezične učenike i može li biti lakše?
Katja Peruško
Abstract
U osnovne škole u Hrvatskoj upisuje se sve više učenika kojima je hrvatski jezik strani, ne poznaju ga ili nisu njime ovladali toliko da bi mogli samostalno pratiti nastavu na hrvatskome jeziku (Bogdan i Lasić 2013). Ministarstvo znanosti i obrazovanja donijelo je 2011. "Odluku o Programu hrvatskoga jezika za pripremnu nastavu za učenike osnovne i srednje škole koji ne znaju ili nedovoljno poznaju hrvatski jezik", a 2013. "Pravilnik o provođenju pripremne i dopunske nastave za učenike koji ne znaju ili nedostatno znaju hrvatski jezik i nastave materinskog jezika i kulture države podrijetla učenika", čime su pripremnoj nastavi dani pravni okviri te su navedeni broj sati, objašnjeni su svrha, način provedbe programa, ciljevi, obrazovna postignuća i strategije. Također, predložene su aktivnosti i sadržaji za poučavanje i učenje. Ovladavanje hrvatskim jezikom kao inim različito je ovisno o tome je li riječ o stranom, nasljednom ili drugom jeziku, a pogotovo je različito od ovladavanja hrvatskim jezikom kao materinskim (Jelaska 2012). Zbog svega toga i pristup poučavanju hrvatskoga jezika trebao bi biti drukčiji te razvijati, između ostalih, i međukulturne kompetencije. Upravo je zato važno pitanje na koje će ovaj rad dati odgovor o tome koliko su se i kako učitelji i nastavnici hrvatskoga jezika snašli u izazovima koji su pred njih postavljeni te na što poučavajući hrvatski kao ini jezik gledaju kao na prednost u svom radu, a na što kao na nedostatak jer će i potreba za njima biti sve veća zbog suvremenih zbivanja i globalizacije.
Keywords
pripremna nastava; učitelji i nastavnici hrvatskoga kao inoga jezika; inojezični učenici; hrvatski kao ini jezik
Hrčak ID:
323946
URI
Publication date:
30.8.2024.
Visits: 0 *