Conference paper
GDJE POČINJE MEDITERANSKA GLAZBA?
Tullia Magrini
; Department of Music and Performing Arts, University of Bologna, Bologna, Italy
Abstract
Iako je poimanje Mediterana u osnovi zemljopisno, sredinom ovoga stoljeća taj pojam
preuzima složenije značenje u povijesnoj i antropološkoj perspektivi, a na takav je pristup
utjecao rad Fernanda Braudela i skupine znanstvenika okupljenih u "Oxford School of
Social Anthropology" (Pitt-Rivers, Peristiany). Takav se složeniji i slojevitiji pristup
donedavno nije prepoznavao u studijama o glazbi Mediterana.
Autorica obrađuje rad studijske skupine "Antropologija glazbe u mediteranskim
kulturama" osnovane 1992. godine pri ICTM-u. Ranija su istraživanja glazbenoga folklora
bila u skladu s filološkim i dokumentarističkim metodama i bila su usmjerena na
istraživanje glazbe iz povijesne i tehničko/teorijske perspektive. Namjera je osnivača
studijske skupine posebice potaknuti istraživanja ljudskih i društvenih aspekata glazbe u
mediteranskom području.
Istraživanje mediteranskih kultura putem glazbe omogućava da se glazba, kao
ljudski i društveni fenomen, smjesti u jedinstvenu povijesnu perspektivu, čime se otvaraju
bitne postavke za razumijevanje sadašnjosti. Rad na istraživanju glazbe mediteranskoga
prostora upućuje na poteškoće prevladavanja zemljopisnih kriterija određivanja, ali
omogućava da se u glazbenoj tradiciji pojedinih mediteranskih zemalja iznađu tragovi
dodira i povijesnih odnosa koji mogu proširiti lokalne okvire i vrednovanja glazbenog
nasljeđa u odgovarajuće mediteranske dimenzije.
Keywords
antropologija glazbe; mediteranska glazba
Hrčak ID:
33626
URI
Publication date:
22.6.1999.
Visits: 2.443 *