Skip to the main content

Review article

Terenski rad u nastavi povijesti – učenje metodom otkrivanja

Danijela Trškan


Full text: croatian pdf 248 Kb

page 207-216

downloads: 2.871

cite


Abstract

U Velikoj se Britaniji koristi suvremena metoda učenja povijesti - metoda učenja otkrivanjem, gdje učenici sami ili uz pomoć pitanja pronalaze podatke i na temelju dokaza interpretiraju prošlost. Učenje pomoću otkrivanja prošlosti odvija se na četirima razinama, pritom učenici na svakoj razini odgovaraju na određena pitanja. Na prvoj razini učenici pokušavaju odgovoriti na pitanje: Što mi govori ovaj izvor?; na drugoj: Što mogu pretpostaviti i zaključiti iz tog izvora?; na trećoj razini: Što mi izvor ne govori?; i na četvrtoj, zadnjoj razini: Koja još pitanja moram postaviti da bih riješio zadatak? Elementi otkrivanja dolaze do izražaja i pri terenskom radu. Glavne metode terenskog rada koje se najčešće koriste u Velikoj Britaniji (opažanje, otkrivanje i postavljanje hipoteza) uključuju brojna pitanja i zadatke pomoću kojih učenici sami otkrivaju prošlost.

Keywords

terenske metode rada: opažanje; otkrivanje; postavljanje hipoteza; učenje pomoću otkrivanja

Hrčak ID:

36976

URI

https://hrcak.srce.hr/36976

Publication date:

18.12.2007.

Visits: 4.715 *