Acta turistica nova, Vol. 2 No. 1, 2008.
Original scientific paper
"Pametne" turističke destinacije - okviri za razradu modela implementacije
Edvin Jurin
Abstract
SAŽETAK :
U razdoblju intenzivnih gospodarskih,socioloških i kulturoloških promjena za upravljanje turističkom destinacijom nužno je prepoznavanje prikladnog i provedivoga modela, metodologije te vodećeg autoriteta odnosno kvalitetnog organizacijskog ustroja za provedbu projektiranog. Već i samo poimanje destinacije kao integralnog identiteta i portfolija doživljaja promatrane lokacije odnosno prostora predstavlja svojevrsnu novost, koja u sebi sadrži obećanja i nastojanje da ta obećanja konceptualno i standardizirano isporuči turistima sukladno kako je komunicirano. Ova novost polazi od nove paradigme turiste kao čimbenika modela tzv. ekonomije promatranja ili osmišljavanja (consideration economy) u kojem vlada potrošačevo pravilo ''Želim uslugu ili brand koje trebam u trenutku kad ih zaista i trebam''.
Dvije ključne premise za redizajnirano upravljanje turističkom destinacijom su (a) sadašnjošću se upravlja iz budućnosti i (b) emocija je ključna sastavnica destinacije kao branda.Cilj ovog rada je ukazati na potrebu i mogući pristup optimalizaciji upravljanja destinacijom na modelu pametne (smart) destinacije osmišljavanjem i upotrebom branda arhitekture te cijelog niza novih alata, instrumenata i tehnika uz neizbježan i obvezatan monitoring i auditing radi eventualne neophodne korekcije.
Keywords
turistička destinacija; brand arhitekture; DMC; metoda plavog oceana
Hrčak ID:
37752
URI
Publication date:
9.6.2008.
Visits: 8.536 *