Skip to the main content

Preliminary communication

OBILJEŽJA TRŽIŠTA PAKIRANE SALATE U ZAGREBU

Ivana Beti ; Šćitarjevsko Drenje 22, Velika Gorica, Hrvatska
Marija Cerjak ; Agronomski fakultet Sveučilišta u Zagrebu, Zagreb, Hrvatska


Full text: croatian pdf 1.038 Kb

page 49-62

downloads: 1.055

cite


Abstract

Ponuda kao i potražnja za minimalno prerađenim povrćem-salatom (oprana, rezana, pakirana) koje zadovoljava potrebu potrošača za zdravim obrokom koji se brzo priprema je naglo porasla posljednjih godina. Razlog takvom povećanju leži u činjenici da potrošači imaju sve manje vremena za pripremanje jela te sve više traže hranu prilagođenu svojim potrebama glede vremena potrebnog za njenu pripremu. Tržište pakirane salate u Hrvatskoj još nije u potpunosti razvijeno, ali se i ono značajno razvija. Budući da dosad nisu provedena istraživanja maloprodajnog tržišta pakirane salate kod nas, cilj ovog rada je bio utvrditi postojeću ponudu pakirane salate u supermarketima, te ispitati kupovno ponašanje potrošača i njihove stavove prema tim proizvodima u Gradu Zagrebu. Rezultati istraživanja su pokazali da supermarketi nude vlastita pakiranja rezanih salata, ali i pakirane salate domaćih i inozemnih proizvođača. Anketno ispitivanje potrošača je pokazalo da nešto više od polovice ispitanika kupuje pakiranu salatu (iako ih većina nisu redoviti kupci tog proizvoda). Najčešći razlog za kupnju pakirane salate je njena brza priprema. Potrošači koji ne kupuju pakiranu salatu smatraju da je preskupa, ili ju nisu niti zamijetili u trgovinama. Tek trećina ispitanika je zadovoljna ponudom pakirane salate kod nas, dok njih samo 15% je zadovoljno kvalitetom te salate. Ipak, gotovo polovica ispitanika će i u budućnosti kupovati pakiranu salatu, dok daljnjih 40% ispitanika možda bude kupovalo taj proizvod u budućnosti.

Keywords

pakirana rezana salata; ponuda; potražnja; Zagreb

Hrčak ID:

38063

URI

https://hrcak.srce.hr/38063

Publication date:

20.5.2009.

Article data in other languages: english

Visits: 2.396 *