Skip to the main content

Preliminary communication

Novo upravljanje javnog sektora i elementi e-upravljanja u Sloveniji

Uroš Pinterič ; Faculty of Social Sciences, University of Ljubljana, Ljubljana, Slovenia


Full text: croatian pdf 145 Kb

page 403-414

downloads: 751

cite


Abstract

U članku se razmatraju značajke e-upravljanja i e-komuniciranja, kao važnih elemenata novog upravljanja javnim sektorom. Autor ističe da je jedno od najvažnijih načela novog upravljanja javnim usmjerenost prema korisniku. Tim se načelom osigurava pomak od Weberovog tipa birokratske uprave, ograničene na hijerarhijske postupke, k fl eksibilnoj, i korisnicima (građanima) bliskoj i susretljivoj javnoj upravi. Nakon toga autor razmatra rezultate istraživanja e-komuniciranja slovenske javne uprave s građanima, promatrajući slanje elektronskih poruka (pitanja) građana na opću elektronsku adresu upravne institucije. U samom istraživanju, elektronska poruka bila je poslana najvažnijim institucijama javne uprave i državnim institucijama. Na osnovi rezultata istraživanja autor zaključuje da je Slovenija uspjela postići neke osnovne elemente neophodne za razvoj elektronskog upravljanja, te elektronske komunikacije između građana i državne uprave. No, autor zaključuje da je u Sloveniji neophodna dodatna reforma javne uprave u smislu njezine informatizacije, koja će stimulirati promjene u upravnoj kulturi službenika i povećanje njihove spremnosti za rad u fl eksibilnoj radnoj okolini.

Keywords

upravljanje javnim sektorom; e-upravljanje u Sloveniji; e-komuniciranje u Sloveniji; javni menadžment

Hrčak ID:

38279

URI

https://hrcak.srce.hr/38279

Publication date:

15.5.2007.

Article data in other languages: english

Visits: 1.926 *