Business Excellence, Vol. 1 No. 1, 2007.
Original scientific paper
ŠEST SIGMA SUSTAV ZA UPRAVLJANJE KVALITETOM
Tonći Lazibat
; Faculty of Economics and Business Zagreb
Tomislav Baković
; Faculty of Economics and Business Zagreb
Abstract
Šest sigma konceptu često se pripisuje uloga modela koji je doveo do revolucionarnog poboljšanja poslovanja najvećih svjetskih kompanija poput primjerice Motorole, General Electrica itd. Poboljšanja o kojima je riječ nisu vezana samo za kvalitetu proizvoda i usluga već također i za istodobno povećanje profitabilnosti samih kompanija. Ovaj rad nudi kratki osvrt na same statističke osnove na kojima se temelji šest sigma metodologija. Prikazan je i način na koji šest sigma sustav funkcionira u jednoj organizaciji vezano za odabir projekata i procesa koji se žele unaprijediti, te same metodologije čijom se uporabom poboljšanja nastoje ostvariti. Navedena je i pojašnjena stroga hijerarhija uloga koja je također jedna od važnih karakteristika ovog modela, zajedno sa samo malim brojem najvažnijih alata kojima se kontinuirano unapređenje kvalitete nastoji ostvariti.
Keywords
DMAIC metodologija; Sigma razina; DOE; Kano model
Hrčak ID:
38522
URI
Publication date:
30.6.2007.
Visits: 9.195 *