Skip to the main content

Review article

ODGOJ I OBRAZOVANJE ZA VRIJEDNOSTI

Vini RAKIĆ ; Ministry of Science, Education and Sports of the Republic of Croatia, Zagreb
Svjetlana VUKUŠIĆ ; Brain Sciences Institute, Swinburne University of Technology, Melbourne


Full text: croatian pdf 216 Kb

page 771-795

downloads: 8.553

cite


Abstract

Odgoji i obrazovanje za vrijednosti područje je na kojem
vladaju mnoga neslaganja i manjak jasnih stajališta, posebno
oko pitanja vezanih uz pristupe i metode poučavanja, vrijednosti
koje bi se trebale poučavati i uloge nastavnika i škole. Ovaj
članak donosi kratak pregled tih pitanja i odgovora na njih, s
namjerom da prepozna i ponudi moguća objašnjenja teoretskih
i praktičnih problema s kojima se suočava ugradnja vrijednosti
u sustav odgoja i obrazovanja. Prikazana su dva najutjecajnija,
ali oprečna, suvremena pristupa poučavanju vrijednosti –
izravan pristup ili odgoj karaktera i neizravan ili kognitivno-
-razvojni pristup – s osvrtom na moguće usuglašavanje oko
njihovih razlika. U posebnom poglavlju navodi se desetljeće
obrazovanja za održivi razvoj, koje služi kao područje na kojem
naglašavanje vrijednosti u odgoju i obrazovanju dobiva
posebnu ulogu jer pruža okvir odgoju i obrazovanju
usmjerenom ne samo na ekološko očuvanje i opstanak nego na
očuvanje i opstanak globalnoga društva.

Keywords

vrijednosti; odgoj karaktera; kognitivno- -razvojni pristup; univerzalne vrijednosti; obrazovanje za održivi razvoj

Hrčak ID:

60114

URI

https://hrcak.srce.hr/60114

Publication date:

31.10.2010.

Article data in other languages: english german

Visits: 14.724 *