Review article
ODGOJ I OBRAZOVANJE ZA VRIJEDNOSTI
Vini RAKIĆ
; Ministry of Science, Education and Sports of the Republic of Croatia, Zagreb
Svjetlana VUKUŠIĆ
; Brain Sciences Institute, Swinburne University of Technology, Melbourne
Abstract
Odgoji i obrazovanje za vrijednosti područje je na kojem
vladaju mnoga neslaganja i manjak jasnih stajališta, posebno
oko pitanja vezanih uz pristupe i metode poučavanja, vrijednosti
koje bi se trebale poučavati i uloge nastavnika i škole. Ovaj
članak donosi kratak pregled tih pitanja i odgovora na njih, s
namjerom da prepozna i ponudi moguća objašnjenja teoretskih
i praktičnih problema s kojima se suočava ugradnja vrijednosti
u sustav odgoja i obrazovanja. Prikazana su dva najutjecajnija,
ali oprečna, suvremena pristupa poučavanju vrijednosti –
izravan pristup ili odgoj karaktera i neizravan ili kognitivno-
-razvojni pristup – s osvrtom na moguće usuglašavanje oko
njihovih razlika. U posebnom poglavlju navodi se desetljeće
obrazovanja za održivi razvoj, koje služi kao područje na kojem
naglašavanje vrijednosti u odgoju i obrazovanju dobiva
posebnu ulogu jer pruža okvir odgoju i obrazovanju
usmjerenom ne samo na ekološko očuvanje i opstanak nego na
očuvanje i opstanak globalnoga društva.
Keywords
vrijednosti; odgoj karaktera; kognitivno- -razvojni pristup; univerzalne vrijednosti; obrazovanje za održivi razvoj
Hrčak ID:
60114
URI
Publication date:
31.10.2010.
Visits: 16.476 *