Izvorni znanstveni članak
O dubrovačkoj baštini u Italiji i nepoznatim prikazima sv. Vlaha u Barletti
Vinicije B. Lupis
orcid.org/0000-0001-8516-9312
; Institut društvenih znanosti Ivo Pilar, Dubrovnik
Sažetak
Jedan od problema hrvatske kulture je prekogranična hrvatska kulturna baština i njezina uklopljenost u cjelovitost nacionalne baštine. Od iznimne važnosti tako je i pronalaženje i prepoznavanje dijela baštine Dubrovačke Republike obilježene prepoznatljivim državnim kultom sv. Vlaha, koja se nalazi rasijana u cijelom nizu
europskih i vaneuropskih zemalja, a s najvećom koncetracijom u Italiji. Brojni su dubrovački tragovi u: Genovi, Aquileji, Montaallegru, Cotignoli, Anconi i Barletti. Autor u radu obrađuje temu dubrovačke baštine u Italiji i objavljuje nepoznatu sliku i reljef sv. Vlaha iz crkve Sant’Andrea u Barletti, koja je u hrvatskoj povijesti umjetnosti poznata po portalu kojeg je u XIII. stoljeću isklesao Šimun Dubrovčanin. U radu se obrazlažu mogućnosti nastanka spomenute slike u Dubrovniku, ali otvara i mogućnost nastanka u apulijskom slikarskom krugu posljednje četvrtine XVI. stoljeća, i to u krugu oko slikara Donata Antonia D’Orlanda (1562. – 1621.). U Barletti se pored navedene slike čuva i jedan nepoznati drveni reljef s likom sv. Vlaha, kao i jedna poznata slika sv. Vlaha, koja potječe iz crkve Svetoga Groba. Ta je slika izvorno bila dio jednog danas nepostojećeg triptiha.
Ključne riječi
Sv. Vlaho; Barletta; Sant’Andrea; Dubrovačka Republika; konzulat; Angelo Casella i Federico Ferrara
Hrčak ID:
130356
URI
Datum izdavanja:
9.12.2014.
Posjeta: 1.557 *