Stručni rad
Slijepi učenici i usvajanje jezika u integriranom odgoju i obrazovanju
Andrea Fajdetić
; Edukacijsko-rehabilitacijski fakultet Sveučilišta u Zagrebu
Sažetak
Populacija slijepih učenika prema svojim značajkama iznimno je raznolika te uključuje slijepe učenike različitog rezidualnog i funkcionalnog vida. Učenici oštećena vida, a posebice slijepi učenici, imaju specifične značajke razvoja u području čitanja, pisanja, slušanja i govorenja, upravo zbog različitosti vizualnoga funkcioniranja i kvalitete iskustava (ne)prikupljenih putem oštećena vizualnoga perceptivnog kanala. Nastavni plan i program hrvatskoga jezika objedinjuje sadržaje iz područja književnosti, jezika, jezičnoga izražavanja i medijske kulture. Nastavnik hrvatskoga jezika svojim neposrednim i individualiziranim aktivnostima omogućuje stvaranje temelja pismenosti slijepih učenika. Da bi se realizirali sadržaji nastave hrvatskoga jezika, a pritom odabrala primjerena metoda u neposrednom radu s učenicima oštećena vida, potrebno je poznavati značajke razvoja u području čitanja, pisanja, slušanja i govorenja učenika oštećena vida.
Cilj je ovoga rada prikazati koji sve čimbenici i na koji način pridonose razvoju kompleksnoga područja jezičnih kompetencija slijepih učenika integriranih u redovne škole, iste interpretirati te se na kraju kritički osvrnuti na izdvojene čimbenike.
Ključne riječi
nastava hrvatskoga jezika; slijepi učenici; značajke čitanja; pisanja; slušanja i govorenja
Hrčak ID:
138876
URI
Datum izdavanja:
16.7.2012.
Posjeta: 2.770 *