Prethodno priopćenje
PODUZETNIČKA PEDAGOGIJA – ISKUSTVA IZ SRBIJE
Vesna Dimitrijević
; Osnovna škola „Moma Stanojlović”, Kragujevac, Srbija
Slađana Milošević
; Osnovna škola, „Vuk St. Karadžić“, Kragujevac, Srbija
Sažetak
U Europskoj Uniji uvidjeli su kako je poticanje poduzetnosti, inovativnosti i kreativnosti cje¬lokupnog stanovništva ključni faktor povećanja gospodarske konkurentnosti s ostatkom svijeta. Ključni dio sveukupne strategije održivog rasta i razvoja Europske Unije nazvane „Europa 2020“, sadrži akcijski plan čiji cilj je oslobađanje poduzetničkog potencijala i ukla¬njanje postojećih prepreka razvoju poduzetništva i osnaživanje poduzetničke kulture Euro¬pe. Cjeloživotno učenje podrazumijeva unapređivanje znanja i vještine unutar naše osobne, društvene i poslovne perspektive. Poduzetništvo je jedna od ključnih kompetencija cjeloži¬votnog učenja koju je potrebno sustavno razvijati i kroz osnovnoškolski odgoj i obrazovanje. S obzirom da pedagogija kao znanost podrazumijeva skup znanja o metodama, sredstvima i principima odgoja i obrazovanja, ona treba uključiti poduzetnički aspekt pedagogije i de¬finira je, po mogućnosti, kao zasebnu disciplinu koja bi se bavila primjenom odgojno-obra¬zovnih metoda usmjerene razvijanju poduzetničkog duha od najranijeg uzrasta: „Poduzet¬nička pedagogija trebala bi biti znanstvena disciplina/grana unutar područja pedagogijske znanosti koja bi se bavila istraživanjem i implementacijom didaktičko-metodičkih modela u odgojno-obrazovne procese. Nacionalna strategija obrazovnog sustava Srbije prepoznala je poduzetništvo kao jednu od ključnih kompetencija cjeloživotnog učenja. Kroz različite projektne aktivnosti koje se odnose na razvoj vještina i unapređivanja znanja učenika pre¬poznat je značaj neophodne sustavne implementacije poduzetništva u školske programe na svim obrazovnim nivoima. Sustavno uključivanje poduzetničke kompetencije učenika osnovnih škola u školske kurikulume važan je faktor njegove implementacije. U Europskom projektu: „Poduzetnička pedagogija – poduzetna djeca” istražujemo mogući pristup k rea¬lizaciji ovog izazova.
Ključne riječi
cjeloživotno učenje; pedagogija; poduzetnička kompetencija; nacionalna strategija; učenici osnovnih škola
Hrčak ID:
144521
URI
Datum izdavanja:
9.9.2015.
Posjeta: 1.829 *