Izvorni znanstveni članak
https://doi.org/10.47960/2712-1844.2016.2.319
Slikarski singularitet Ljiljane Rajković - holokret gravure i cyber krajolici u oku nevidljivoga svemira
Antun Karaman
; Odjel za umjetnost i restauraciju,Sveučilište u Dubrovniku, Dubrovnik, Hrvatska
Sažetak
U svom slikarskom radu Ljiljana Rajković je nadahnuće našla u znanstvenim teorijama, osobito onima koje su iznjedrile Teorija relativnosti i Kvantna fizika, a koje su temeljito promijenile naša saznanja o materiji, njezinoj strukturi i unutarnjem ustroju, u energetskom pogledu uspostavljenom tako da dopušta i spekulacije o interakciji mentalnih impulsa i materijalne supstancijalnosti. Također, željela je, ne napuštajući okvire tradicijski utemeljenoga slikarskog rada povezanog i nadograđenog s tehničkim mogućnostima suvremene tehnološke aparature, ukazati na potrebu povezivanja umjetnosti i znanosti, u kojemu bi umjetnost mogla koristiti tehnološke impute i promišljanja stvarnosti koje suvremena znanost nudi, a znanost etički nadograđivati svoj sustav vrijednosti koji, često izložen agresivnosti investitora, više pažnje posvećuje novcu nego moralu i etici, u čemu bi pak umjetnost znanosti mogla biti od pomoći.
Ključne riječi
Ljiljana Rajković; slikarstvo; tradicijski oblici umjetnosti; suvremena tehnologija; povezivanje znanosti i umjetnosti; holokratske gravure; cyber krajolici; apstrakcija
Hrčak ID:
167529
URI
Datum izdavanja:
1.10.2016.
Posjeta: 1.709 *