Izvorni znanstveni članak
Stavovi učenika osnovne škole prema matematici
Tomislava Vidić
orcid.org/0000-0003-2040-2667
; Osnovna škola Remete, Zagreb
Sažetak
Istraživanje je provedeno s ciljem ispitivanja stavova učenika prema matematici. U istraživanju je sudjelovalo 436 učenika od 2. do 8. razreda jedne zagrebačke osnovne škole. Korišten je Upitnik za ispitivanje stavova prema matematici (Attitudes towards Mathematics Inventory, ATMI, Tapia i Marsh, 2004.). Rezultati istraživanja pokazali su značajne statističke razlike u stavovima učenika prema matematici s obzirom na rod, dob i akademska postignuća. Dječaci izražavaju pozitivnije stavove od djevojčica u dimenzijama Samopouzdanja, Uživanja i Motivaciji, a ne razlikuju se u dimenziji Vrijednost. Učenici razredne nastave imaju pozitivnije stavove prema matematici od učenika predmetne nastave, pri čemu se statistički značajno razlikuju učenici 2. i 3. od učenika 4.,5.,6.,7. i 8. razreda, a učenici 4. od učenika 7. i 8. razreda. Nisu pronađene statistički značajne razlike između učenika s obzirom na učitelja koji ih poučava. Najpozitivnije
stavove prema matematici pokazuju učenici koji su uključeni u dodatnu nastavu, a najnegativnije stavove učenici koji postižu niski
školski uspjeh te oni uključeni u dopunsku nastavu matematike.
Ključne riječi
stavovi učenika prema matematici; rodne razlike; dobne razlike; školski uspjeh; osnovna škola
Hrčak ID:
177221
URI
Datum izdavanja:
15.1.2016.
Posjeta: 3.034 *