Izvorni znanstveni članak
UTJECAJ SAMOOTKRIVANJA NA FACEBOOKU NA SMANJENJE NESIGURNOSTI, SVIĐANJE I SOCIJALNU ATRAKTIVNOST
Ana Vuletić
; Motiv, kabinet za psihologiju Osijek, Hrvatska
Sažetak
Cilj ovog istraživanja bio je ispitati utjecaj samootkrivanja na Facebooku na smanjenje nesigurnosti, sviđanje i socijalnu atraktivnost prilikom inicijalnog kontakta. Istraživanje je provedeno na uzorku od 196 studenata u dobi od 18 do 25 godina koji su bili raspoređeni u tri eksperimentalne situacije. Svaka situacija razlikovala se po razini samootkrivanja na Facebook profilu (niska, srednja, visoka). Sudionici su procjene vlastite nesigurnosti, sviđanja i socijalne atraktivnosti prezentirane osobe izvršavali na Skali opće nesigurnosti, Skali sviđanja, Skali interpersonalne privlačnosti- subskala Socijalne atraktivnosti te su ispunili i upitniku o njihovim sociodemografskim podacima. Korelacije između ispitivanih varijabli nisu se pokazale statistički značajnima. Složenom analizom varijance utvrđeno je da ne postoji efekt individualnih faktora, razina samootkrivanja i spola procjenjivača, ali je dobivena njihova statistički značajna interakcija u slučaju procjene nesigurnosti koju izaziva prezentirana osoba te razine sviđanja. Prema dobivenim rezultatima žene pokazuju manju razinu nesigurnosti i višu razinu sviđanja u situaciji većeg samootkrivanja prezentirane ženske osobe nego muškarci.
Ključne riječi
Facebook; samootkrivanje; smanjenje nesigurnosti; socijalna atraktivnost; sviđanje
Hrčak ID:
179025
URI
Datum izdavanja:
1.12.2016.
Posjeta: 2.178 *