Prethodno priopćenje
https://doi.org/10.20867/thm.3.1.6
Porast značenja usluga u svjetskom gospodarstvu
Radmila Jovančević
; Ekonomski fakultet Zagreb, Sveučilište u Zagrebu, Hrvatska
Sažetak
Cilj je istraživanja prezentiranog u ovom članku prikazati promjene koje su se zbivale u drugoj polovici 20. stoljeća u značenju uslužnih djelatnosti u razvijenim gospodarstvima. U radu se polazi od klasifikacija uslužnih djelatnosti koje prati statistika zemalja OECD-a, a to su: I - trgovina na veliko i malo, ugostiteljstvo i hotelijerstvo, II - transport, skladištenje i komunikacije, III - financije, osiguranje, promet nekretninama i poslovne usluge, IV - komunalne, socijalne i osobne usluge i V - usluge uprave. Rezultati istraživanja provedeni kvantitativnom analizom ukazuju na to koliki su potencijali na stavci usluge koje Hrvatska treba više koristiti da bi se približila zapadu. Upravo rezultati ovih zemalja trebaju postati svjetionik, koji će omogućiti hrvatskom gospodarstvu da uplovi u luku blagostanja ako svoje komparativne prednosti stavi u funkciju profita.
Ključne riječi
uslužne djelatnosti; kvantitativna analiza; komparativne prednosti
Hrčak ID:
182368
URI
Datum izdavanja:
30.6.1997.
Posjeta: 1.519 *