Skoči na glavni sadržaj

Prethodno priopćenje

https://doi.org/10.20867/thm.3.1.6

Porast značenja usluga u svjetskom gospodarstvu

Radmila Jovančević ; Ekonomski fakultet Zagreb, Sveučilište u Zagrebu, Hrvatska


Puni tekst: hrvatski pdf 3.428 Kb

str. 53-66

preuzimanja: 607

citiraj


Sažetak

Cilj je istraživanja prezentiranog u ovom članku prikazati promjene koje su se zbivale u drugoj polovici 20. stoljeća u značenju uslužnih djelatnosti u razvijenim gospodarstvima. U radu se polazi od klasifikacija uslužnih djelatnosti koje prati statistika zemalja OECD-a, a to su: I - trgovina na veliko i malo, ugostiteljstvo i hotelijerstvo, II - transport, skladištenje i komunikacije, III - financije, osiguranje, promet nekretninama i poslovne usluge, IV - komunalne, socijalne i osobne usluge i V - usluge uprave. Rezultati istraživanja provedeni kvantitativnom analizom ukazuju na to koliki su potencijali na stavci usluge koje Hrvatska treba više koristiti da bi se približila zapadu. Upravo rezultati ovih zemalja trebaju postati svjetionik, koji će omogućiti hrvatskom gospodarstvu da uplovi u luku blagostanja ako svoje komparativne prednosti stavi u funkciju profita.

Ključne riječi

uslužne djelatnosti; kvantitativna analiza; komparativne prednosti

Hrčak ID:

182368

URI

https://hrcak.srce.hr/182368

Datum izdavanja:

30.6.1997.

Podaci na drugim jezicima: engleski

Posjeta: 1.519 *