Izvorni znanstveni članak
Kentridgeov podtekst
Leonida Kovač
Sažetak
U tekstu se analizira nekoliko multimedijskih instalacija suvremenog južnoafričkog umjetnika Williama Kentridgea, poimajući njegov umjetnički postupak dekonstrukcijom i refiguracijom kulturalnih artefakata, odnosno resemantizacijom kulturalne povijesti. Razmatraju se modaliteti Kentridgeova performativnog kritičkog čitanja projekta europskog prosvjetiteljstva koji u njegovim radovima biva kontekstualiziran kapitalističkim kolonijalnim i genocidnim politikama prakticiranima na afričkom kontinentu.
Ključne riječi
animacija; intermedijalnost; performans; performatična animacija; rasprizorenje; avangarda; refiguracija; resemantizacija; "nagon za prevođenjem"; performativno prevođenje; prosvjetiteljstvo; hibridnost; kolonijalizam; genocid; kulturalna povijest; "politički nesvjesno"
Hrčak ID:
185625
URI
Datum izdavanja:
1.7.2013.
Posjeta: 1.267 *