Pregledni rad
Tradicijska glazba srednjoeuropskih država i interkulturalni odgoj u osnovnoškolskoj nastavi glazbe
Jasna Šulentić Begić
orcid.org/0000-0003-4838-0324
; Umjetnička akademija u Osijeku, Osijek, Hrvatska
Amir Begić
orcid.org/0000-0003-2152-9563
; Umjetnička akademija u Osijeku, Osijek, Hrvatska
Sažetak
Hrvatska je u svim područjima kulture i umjetnosti dijelila kulturnu povijest s ostalim srednjoeuropskim državama. Iako nama bliske, i u nekim segmentima slične, srednjoeuropske države ipak imaju svoju povijest i kulturnu baštinu, pa tako i tradicijsku glazbu. U okviru ovoga rada prikazane su tradicijske glazbe srednjoeuropskih država i analiziran je program osnovnoškolske nastave glazbe u Republici Hrvatskoj sa svrhom uočavanja prisutnosti tradicijskog glazbenog stvaralaštva srednjoeuropskih država namijenjenih pjevanju i slušanju. Cilj je rada kazati da glazba kao dio kulturnog i tradicijskog stvaralaštva može biti snažno sredstvo upoznavanja nekog naroda, boljeg razumijevanja i, u konačnici, poštivanja drugih kultura, što je danas u multikulturnim društvima posebno važno. Škola kao obrazovna i odgojna ustanova trebala bi doprinijeti interkulturnom odgoju i razvijanju interkulturne kompetencije učenika. Glazba kao takva, odnosno nastava glazbe, također može utjecati na razvoj osobnog identiteta koji je povezan s poštivanjem različitosti. U nastavi glazbe, upoznajući različite glazbene tradicije, učenici upoznaju različite kulture te će tako steći toleranciju prema kulturnoj različitosti.
Ključne riječi
interkulturalizam; nastava Glazbene kulture; osnovna škola; tradicijsko glazbeno stvaralaštvo; učenici
Hrčak ID:
186834
URI
Datum izdavanja:
31.3.2017.
Posjeta: 8.397 *