Izvorni znanstveni članak
Grafomotorika kao prediktor intelektualnih sposobnosti u školskoj dobi
Neala Ambrosi-Randić
orcid.org/0000-0001-6032-7409
; Sveučilište Jurja Dobrile u Puli
Žanet Glivarec
; OŠ Veruda, Stoja i Centar, Pula
Sažetak
Osnovni je cilj ovoga rada istražiti ulogu grafomotorike u kontekstu početne spremnosti djece za školu, u razvoju njihovih kasnijih intelektualnih sposobnosti. Deset generacija učenika (n=708) testirano
je prilikom upisa Testom spremnosti za školu. Isti su učenici ponovo ispitani nakon četiri godine, kada su pohađali peti razred, testom intelektualnih sposobnosti KI-4. Oba faktora spremnosti za školu (grafomotorika i rezoniranje) značajni su prediktori kasnijih intelektualnih sposobnosti, pri čemu složenija mjera grafomotorike
pojedinačno najviše doprinosi objašnjenju individualnih razlika u intelektualnim sposobnostima. Podatci o grafomotornim sposobnostima
djece mogu se koristiti ne samo jednokratno kao kriterij pri upisu, već
i dugoročno s ciljem praćenja i pružanja podrške učenicima nižih sposobnosti.
Ključne riječi
grafomotorika; spremnost za školu; intelektualne sposobnosti
Hrčak ID:
187644
URI
Datum izdavanja:
11.9.2017.
Posjeta: 2.864 *