Izvorni znanstveni članak
UČESTALOST I SVRHOVITOST PRIMJENE IGARA U NASTAVI LIKOVNE UMJETNOSTI
Lana Skender
; Sveučilište Josipa Jurja Strossmayera u Osijeku, Umjetnička akademija u Osijeku, Osijek, Hrvatska
Dajana Karas
; Sveučilište Josipa Jurja Strossmayera u Osijeku, Umjetnička akademija u Osijeku, Osijek, Hrvatska
Sažetak
Većina teoretskih i empirijskih spoznaja o metodičkoj primjeni igre odnosi se na predškolski i osnovnoškolski odgoj i obrazovanje, dok su mogućnosti igre u stjecanju znanja kod adolescenata i odraslih osoba slabo istražene. Svrhovitost igre proizlazi iz razvoja znanja i vještina nastalih na stvarnom iskustvu i intrinzičnog oblika motivacije, što zbog ugode i zanosa pospješuje učenje i trajno zadržavanje znanja. Istraživanje je usmjereno na učestalost primjene igre u nastavi Likovne umjetnosti te njezinu svrhovitost u stjecanju različitih oblika znanja. Provedeno je mrežnom (online) anketom „Primjena igara u nastavi Likovne umjetnosti“ među nastavnicima likovne umjetnosti u Republici Hrvatskoj. Rezultati ankete pokazali su da, iako je igra nedovoljno zastupljena kao metoda u formalnom metodičkom obrazovanju, postoji sklonost velikog broja nastavnika korištenju igre koja je potaknuta vlastitim iskustvom rada u nastavi i mentorstvima iskusnih nastavnika. Igrom se ne koriste samo za razonodu i poticanje aktivnosti nego i za obradu novih sadržaja tijekom kojih se stvaraju određena znanja i razvijaju specifične vještine. Većinom imaju pozitivna mišljenja o njezinom utjecaju na stjecanje znanja i razvijanje interesa, ali teško se odlučuju na učestalu primjenu. Igrom bi se koristili češće da imaju više vremena za obradu propisanih nastavnih sadržaja te da su pripremljene i prilagođene nastavnim jedinicima.
Ključne riječi
igra; intrinzična motivacija; likovna umjetnost; nastavna metoda; znanje
Hrčak ID:
195183
URI
Datum izdavanja:
18.12.2017.
Posjeta: 2.654 *