Skoči na glavni sadržaj

Stručni rad

„THE STAFF RIDE” METODOLOGIJA PROUČAVANJA BITAKA I OPERACIJA

Frano Stojić orcid id orcid.org/0000-0002-6040-722X ; Hrvatsko vojno učilište „Dr. Franjo Tuđman” Ministarstva obrane Republike Hrvatske
Zdravko Matić orcid id orcid.org/0000-0003-0552-9926 ; Hrvatsko vojno učilište „Dr. Franjo Tuđman” Ministarstva obrane Republike Hrvatske


Puni tekst: hrvatski pdf 229 Kb

str. 127-142

preuzimanja: 839

citiraj


Sažetak

Autori istražuju „staff ride” metodologiju proučavanja bitaka i operacija, te njezinu moguću implementaciju u vojnu izobrazbu hrvatskih Oružanih snaga. Vrlo je važno kroz sustav vojne izobrazbe otkriti buduće zapovjednike koji imaju dar ispravnog zaključivanja i brzog donošenja najboljih odluka. Upravo je primjena u ovom radu opisane metodologije pomogla mnogim poznatim vojnim vođama intelektualno raskrinkati određeno povijesno ratište, bojište ili bitku, te uvidjeti kako su odluke zapovjednika utjecale na operativne i taktičke rezultate, odnosno kako su terenske okolnosti, kao i vrste pokreta i djelovanja, utjecale na razvoj situacije, poraz ili pobjedu. Upoznavanje s primijenjenom taktikom, tehnologijom i vojnim ustrojstvom djeluje poticajno na časnika tako da on može jasno sintetizirati i vizualizirati situacijsku sliku koja u određenom trenutku vlada na ratištu ili bojištu. Ovakva spoznaja, popraćena znatiželjom i marljivošću, predstavlja temelj za cjeloživotno napredovanje i profesionalno usavršavanje časnika. Časnik mora puno čitati i imati jaku volju koja će mu priskrbiti psihičku i mentalnu spremnost za sve vrste izazova i uloga. Za tu svrhu služi upravo „staff ride” metodologija, koju primjenjuju vojne organizacije diljem svijeta i koja koristi vojnu povijest kao sredstvo za profesionalni razvoj časnika. U hrvatskoj historiografiji ne postoji niti jedno značajno djelo o „staff ride” metodologiji.

Ključne riječi

„staff ride” metodologija; vojna povijest; vojna izobrazba; bitke; operacije; vojne škole

Hrčak ID:

195413

URI

https://hrcak.srce.hr/195413

Datum izdavanja:

28.12.2017.

Podaci na drugim jezicima: engleski

Posjeta: 2.125 *