Stručni rad
IMPLEMENTACIJA GRAĐANSKOG ODGOJA I OBRAZOVANJA U NASTAVI GEOGRAFIJE
Ines Tuđan
orcid.org/0000-0002-9154-9044
; Druga gimnazija Varaždin
Sažetak
Geografija kao nastavni predmet u većoj mjeri doprinosi ostvarivanju ciljeva Građanskog odgoja i obrazovanja, u sve tri domene (ljudska prava, demokracija i civilno društvo) i u svih šest dimenzija (ljudskopravna, politička, društvena, gospodarska, međukulturna i ekološka dimenzija). Rezultati implementacije Građanskog odgoja i obrazovanja u nastavne teme 3. razreda gimnazijskog programa Geografije, slijedeći nove trendove i tendencije u obrazovanju jesu: aktivnije uključivanje učenika, bolja komunikacija, timski rad i zajedništvo, veća motivacija, veća individualizacija učenja multimodalnim načinima i razvijanjem višestrukih inteligencija, održavanje koncentracije primjenom različitih metoda i oblika rada, poticanje istraživačkih vještina, razvijanje kritičkog i kreativnog mišljenja, poštivanje različitosti, osvješćivanje prava i odgovornosti – uloge aktivnog građanina, korelacija i integracija više nastavnih predmeta. Bit sveobuhvatnog holističkog pristupa poučavanju jest analiza složenih pojava, promjena i procesa u svijetu, čime učenici spoznaju svijet u stvarnom životnom obliku te tako razvijaju više razine razumijevanja i djelovanja.
Ključne riječi
geografija; građanski odgoj i obrazovanje; integrirano učenje; kritičko mišljenje; motivacija; multimodalno učenje; višestruke inteligencije
Hrčak ID:
205413
URI
Datum izdavanja:
31.8.2018.
Posjeta: 1.304 *