Skoči na glavni sadržaj

Izvorni znanstveni članak

https://doi.org/10.31192/np.17.1.4

Učestalost upotrebe likovno-umjetničkog djela u nastavi likovne kulture

Marija Brajčić orcid id orcid.org/0000-0002-2440-7724 ; Filozofski fakultet Sveučilišta u Splitu, Split, Hrvatska
Mara Šućur orcid id orcid.org/0000-0002-4658-6786


Puni tekst: hrvatski pdf 145 Kb

str. 59-73

preuzimanja: 1.458

citiraj


Sažetak

Upoznavanje učenika s likovno-umjetničkom djelom značajan je cilj predmeta likovne kulture. Utjecaj likovno-umjetničkog djela na dječju percepciju, moć uočavanja kao i razvoj estetskih vrijednosti iznimno je važan za daljnji razvoj i napredak učenika ne samo u likovnoj kulturi, već i u ostalim odgojno-obrazovnim područjima. Znanstvena teorija drži da ni jedan nastavni sat likovne kulture ne bi trebao proteći bez prikaza likovno- umjetničkog djela. Cilj istraživanja je bio utvrditi učestalost upotrebe likovno-umjetničkog djela u nastavi likovne kulture u nižim razredima osnovne škole. Uspoređeni su odgovori 80 učitelja s područja Splitsko-dalmatinske županije i 80 studenata četvrte i pete godine Učiteljskog studija u Splitu koji u okviru studija održavaju ispitne satove iz likovne kulture. Svrha je istraživanja bila utvrditi koliko učitelji ili studenti koriste likovna djela na nastavi likovne kulture i na koji način ih predstavljaju učenicima. Istraživanje je pokazalo da većina navedenih varijabli ide u korist studentima, izuzev pitanja koja se odnose na pokazivanja figurativnih djela na nastavi likovne kulture i pokazivanje djela domaćih umjetnika na nastavi likovne kulture, kod kojih ne postoji statistička značajnost. I učitelji u studenti se u podjednakoj mjeri odlučuju za figurativna djela i djela domaćih umjetnika.

Ključne riječi

likovna kultura; likovno djelo; učitelji; studenti

Hrčak ID:

218164

URI

https://hrcak.srce.hr/218164

Datum izdavanja:

26.3.2019.

Podaci na drugim jezicima: engleski

Posjeta: 3.053 *