Skoči na glavni sadržaj

Stručni rad

https://doi.org/10.15291/magistra.2956

Evaluacija utjecaja primjene ekspresivnog pripovijedanja terapeutske priče na socijalnu pažnju učenika s poremećajima iz spektra autizma

Sanja Skočić Mihić
Ivanka Pejić


Puni tekst: hrvatski pdf 130 Kb

preuzimanja: 598

citiraj


Sažetak

Rad se bavi evaluacijom primjene metode biblioterapije, inovativne literarne forme terapeutske pjesmo-priče, u poticanju socijalne pažnje učenika s poremećajima iz spektra autizma (PSA). Ciljevi su ovoga rada bili: (1) prilagoditi terapeutsku priču individualnim potrebama i mogućnostima dva učenika s PSA; (2) utvrditi razlike u razini socijalne pažnje u dimenziji socijalne orijentacije i združene pažnje učenika s PSA tijekom pripovijedanja terapeutske pjesmo-priče u dvije vremenske točke. U istraživanju su sudjelovala dva učenika s PSA (9 i 10 godina) koja pohađaju posebnu ustanovu za odgoj i obrazovanje. Aktivnost pripovijedanja terapeutske pjesmo-priče izvodila se višekratno tijekom pet dana u tjednu. U ovoj kvalitativnoj studiji korištena je metoda opservacije pojavnosti ponašanja temeljem video i foto dokumentiranja aktivnosti. Rezultati ukazuju da višekratno pripovijedanje terapeutske pjesmo-priče, uz prilagodbu prostornih uvjeta i direktno korištenje konkreta koji reprezentiraju vizualne slike sadržane u tekstu, potiče usmjeravanje i održavanje pažnje sukladno individualnim sposobnostima učenika. Usporedbom opserviranih ponašanja učenika u prvoj i finalnoj vremenskoj točki, utvrđen je pozitivan utjecaj primjene ekspresivnog pripovijedanja terapeutske pjesmo-priče na razinu socijalne pažnje oba učenika, u dimenziji socijalne orijentacije te u sposobnosti združene pažnje.

Ključne riječi

poremećaji iz spektra autizma, terapeutska priča, biblioterapija, kreativno-ekspresivna tehnika, evaluacija, socijalna pažnja

Hrčak ID:

238345

URI

https://hrcak.srce.hr/238345

Datum izdavanja:

1.4.2020.

Posjeta: 1.507 *