Prethodno priopćenje
https://doi.org/10.31953/sz.47.1.4
GLAZBENO TVORIVO ROMANA DVA SVIJETA VJENCESLAVA NOVAKA
Sintija Čuljat
; Filozofski fakultet Sveučilišta u Rijeci
Sažetak
U psihološkom romanu prijelaza stoljeća Dva svijeta glazbenik Amadej Zlatanić ogleda svoj stvaralački potencijal u kulturnom arealu Austro-Ugarske Monarhije. Domaći prostor zanijekane pripadnosti oslabljuje vidljivost hrvatskog imena, a glazbenom naobrazbom osnažen Zlatanićev umjetnički integritet ugrožavaju društvene konvencije. Junakovu inicijaciju u glazbeni univerzum Novak ostvaruje sinkretičnim metajezikom glazbene umjetnosti. Muzikologinja Sanja Majer-Bobetko pronašla je Novakov pregled europske glazbene povjesnice. Romanom Dva svijeta Novak primjenjuje vlastito propedeutičko iskustvo prijenosa glazbenih u pripovjedne oblike. Novakova reprezentacija dvojnosti pojavnoga i zamišljenoga svijeta gradbena je dionica romana o postajanju umjetnikom. Prevodeći jezik glazbe u protomodernistički pripovjedni iskaz, Novak propitkuje perspektive hrvatskoga umjetničkoga identiteta u rečenom kulturnopovijesnome poretku.
Ključne riječi
Vjenceslav Novak; Dva svijeta; povijest glazbe; roman; sinkretizam
Hrčak ID:
245891
URI
Datum izdavanja:
1.12.2020.
Posjeta: 2.021 *