Izvorni znanstveni članak
https://doi.org/10.38003/sv.71.1.2
Jezikoslovni nazivi u suvremenim udžbenicima hrvatskoga jezika
Jadranka Nemeth-Jajić
orcid.org/0000-0001-5358-8598
; Filozofski fakultet Sveučilišta u Splitu
Petra Božanić
orcid.org/0000-0002-7132-5940
; Filozofski fakultet Sveučilišta u Splitu
Sažetak
Od uvođenja predmetnoga kurikula za Hrvatski jezik 2019. godine do danas izrađeni su novi udžbenici hrvatskoga jezika, a cilj ovoga rada bio je istražiti koliko su oni usklađeni u uporabi jezikoslovnoga nazivlja. Dosadašnja su istraživanja naime uputila na neujednačenost i nedosljednost uporabe jezikoslovnoga nazivlja u udžbenicima hrvatskoga jezika koja se, među ostalim, ogleda u brojnim sinonimnim parovima i nizovima, što stvara poteškoće u školskoj praksi. U prvoj fazi istraživanja, koja se prikazuje u ovom radu, analizirani su svi osnovnoškolski udžbenici od petoga do osmoga razreda, pri čem su razmatrani nazivi na fonološkoj, morfološkoj, sintaktičkoj, leksikološkoj i pravopisnoj razini. Rezultati analize udžbenika uspoređeni su s nazivljem u suvremenim školskim gramatikama i hrvatskim pravopisima te s Nastavnim planom i programom za osnovnu školu iz 2006. i s predmetnim kurikulom za Hrvatski jezik – Kurikulum nastavnoga predmeta Hrvatski jezik za osnovne škole i gimnazije iz 2019. Iako na svim razmatranim razinama i u novim udžbenicima ima naziva koji se različito imenuju, ipak se može zaključiti da su suvremeni udžbenici glede uporabe jezikoslovnih naziva u većoj mjeri usklađeni od prijašnjih udžbenika.
Ključne riječi
hrvatski jezik, imenovanje jezikoslovnih naziva, osnovnoškolski udžbenici
Hrčak ID:
278603
URI
Datum izdavanja:
2.6.2022.
Posjeta: 1.016 *