Prethodno priopćenje
https://doi.org/10.21464/mo.29.1.5
Izvanučionička nastava u kurikulumima osnovnih škola
Ema Zelembrz
orcid.org/0000-0002-1229-1680
; Osnovna škola August Cesarec, Špišić Bukovica, Hrvatska
Senka Žižanović
orcid.org/0000-0002-6715-6507
; Filozofski fakultet, Sveučilište J. J. Strossmayera u Osijeku, Hrvatska
Mirko Lukaš
orcid.org/0000-0003-2725-3035
; Filozofski fakultet, Sveučilište J. J. Strossmayera u Osijeku, Hrvatska
Sažetak
Izvanučionička nastava poveznica je života i škole i neizostavna sastavnica suvremenog odgoja i obrazovanja. Obzirom na njezinu iznimnu pedagošku vrijednost, cilj je ovoga rada analizom školskih kurikuluma dobiti uvid u zastupljenost i oblike provedbe izvanučioničke nastave u osnovnim školama. U tu svrhu analizirana su 73 školska kurikuluma osnovnih škola na području Osječko-baranjske županije. Analiza sadržaja kurikuluma obuhvatila je različite oblike provedbe izvanučioničke nastave, njihovu zastupljenost u okviru razredne i predmetne nastave i u odgojno-obrazovnim područjima propisanim Okvirom nacionalnog kurikuluma. Ovim se radom ukazuje na prednosti i nedostatke različitih oblika izvanučioničke nastave koji se ostvaruju unutar pojedinih odgojno-obrazovnih područja. Detektirana su odgojno-obrazovna područja u kojima je potrebno unaprijediti planiranje i realizaciju izvanučioničke nastave. Zaključuje se kako je didaktičko-metodička rješenja za unaprjeđenje potrebno tražiti unutar pojedinih odgojno-obrazovnih područja u kojima su uočene različitosti u učestalosti integracije izvanučioničke nastave.
Ključne riječi
oblici izvanučioničke nastave; odgojno-obrazovna područja; osnovna škola; školski kurikulum
Hrčak ID:
279506
URI
Datum izdavanja:
21.6.2022.
Posjeta: 3.578 *