Skoči na glavni sadržaj

Prethodno priopćenje

https://doi.org/10.21464/mo.29.1.5

Izvanučionička nastava u kurikulumima osnovnih škola

Ema Zelembrz orcid id orcid.org/0000-0002-1229-1680 ; Osnovna škola August Cesarec, Špišić Bukovica, Hrvatska
Senka Žižanović orcid id orcid.org/0000-0002-6715-6507 ; Filozofski fakultet, Sveučilište J. J. Strossmayera u Osijeku, Hrvatska
Mirko Lukaš orcid id orcid.org/0000-0003-2725-3035 ; Filozofski fakultet, Sveučilište J. J. Strossmayera u Osijeku, Hrvatska


Puni tekst: hrvatski pdf 1.996 Kb

str. 191-215

preuzimanja: 1.899

citiraj


Sažetak

Izvanučionička nastava poveznica je života i škole i neizostavna sastavnica suvremenog odgoja i obrazovanja. Obzirom na njezinu iznimnu pedagošku vrijednost, cilj je ovoga rada analizom školskih kurikuluma dobiti uvid u zastupljenost i oblike provedbe izvanučioničke nastave u osnovnim školama. U tu svrhu analizirana su 73 školska kurikuluma osnovnih škola na području Osječko-baranjske županije. Analiza sadržaja kurikuluma obuhvatila je različite oblike provedbe izvanučioničke nastave, njihovu zastupljenost u okviru razredne i predmetne nastave i u odgojno-obrazovnim područjima propisanim Okvirom nacionalnog kurikuluma. Ovim se radom ukazuje na prednosti i nedostatke različitih oblika izvanučioničke nastave koji se ostvaruju unutar pojedinih odgojno-obrazovnih područja. Detektirana su odgojno-obrazovna područja u kojima je potrebno unaprijediti planiranje i realizaciju izvanučioničke nastave. Zaključuje se kako je didaktičko-metodička rješenja za unaprjeđenje potrebno tražiti unutar pojedinih odgojno-obrazovnih područja u kojima su uočene različitosti u učestalosti integracije izvanučioničke nastave.

Ključne riječi

oblici izvanučioničke nastave; odgojno-obrazovna područja; osnovna škola; školski kurikulum

Hrčak ID:

279506

URI

https://hrcak.srce.hr/279506

Datum izdavanja:

21.6.2022.

Podaci na drugim jezicima: engleski

Posjeta: 3.578 *