Stručni rad
RAZVOJ GRAFOMOTORIKE NEKAD I DANAS
Anka Leopold
; Osnova šola in vrtec Sveta Trojica, Sveta Trojica, Slovenija
Sažetak
Tijekom svoje karijere podučavala sam i opismenjivala nekoliko generacija djece od 5 do 6 godina. Pratila sam njihov razvoj i uočila pad brzine grafomotoričkog razvoja sa svakom novom generacijom. Sve više djece ima problema s pravilnim pisanjem i držanjem olovke. Uspoređujući 5-6 godišnjake današnjih generacija sa starijima, potonji su brže razvili vještine važne za opismenjivanje.U današnje vrijeme ritam života je ubrzan pa roditelji, kako bi brže obavili stvari, radije to rade sami nego da aktivno uključe svoju djecu. Primjeri takvih aktivnosti su odijevanje, zakopčavanje, vezanje vezica, rezanje škarama itd. Također, djeca manje vremena provode vani, što im daje manje mogućnosti za penjanje, trčanje i druge aktivnosti koje značajno utječu na uspješan i kompleksan razvoj grafomotorike.Budući da je premalo sati posvećeno razvoju grafomotorike, za tu sam svrhu izradila didaktički materijal. Vježbe i radne listiće za razvoj grafomotorike učenici su izvodili tijekom nastave, u slobodno vrijeme i u produženom boravku. Već nakon dva mjeseca aktivnog izvođenja vježbi učenici su pokazali napredak.
Ključne riječi
grafomotorika, opismenjivanje, osnovna škola
Hrčak ID:
295001
URI
Datum izdavanja:
1.7.2023.
Posjeta: 693 *