Educatio biologiae, No. 8., 2022.
Izvorni znanstveni članak
https://doi.org/10.32633/eb.8.1
Miskoncepcije o menstruacijskom ciklusu među studentima nastavničkog smjera integriranog studija biologije i kemije
Damir Sirovina
; Biološki odsjek, Prirodoslovno-matematički fakultet, Sveučilište u Zagrebu, Zagreb, Hrvatska
Sažetak
Dosad provedena istraživanja o miskoncepcijama o menstruacijskom ciklusu pokazala su da su miskoncepcije široko rasprostranjene u različitim populacijama i da razina obrazovanja nema bitan učinak na tu pojavu. Najčešće miskoncepcije su da se ovulacija odvija u sredini ciklusa ili da se odvija četrnaestog dana ciklusa. Utvrđeno je da zabilježene miskoncepcije proizlaze iz prikaza menstruacijskog ciklusa od 28 dana koji je prisutan posvuda, bez iznimki. Unatoč pronađenom rješenju, materijal za poučavanje se nije mijenjao. Cilj ovog istraživanja bio je utvrditi prisutnost miskoncepcija o menstruacijskom ciklusu kod studenata nastavničkog smjera integriranog studija biologije i kemije i njihovu sposobnost određivanja dana ovulacije u ciklusu koji ne traje 28 dana te usporediti rezultate s rezultatima istraživanja koje je ranije provedeno na uzorku učenika gimnazija u Zagrebu, a čiji su rezultati objavljeni 2018. godine. Istraživanje je provedeno na uzorku od ukupno 98 studenata tijekom šest godina, od 2012. do 2017. godine. Rezultati pokazuju da je udio studenata koji su točno odredili dan ovulacije mali i ne značajno bolji od rezultata koje su postigli gimnazijalci i da je udio miskoncepcija u njihovim obrazloženjima vrlo velik te da je, unatoč višekratnom poučavanju o menstruacijskom ciklusu ili možda upravo zbog poučavanja uz pomoć neprimjerenog vizualnog materijala, pojava miskoncepcija jače izražena nego kod gimnazijalaca.
Ključne riječi
: određivanje ovulacije; miskoncepcije; slika u nastavi; poučavanje biologije
Hrčak ID:
295908
URI
Datum izdavanja:
28.12.2022.
Posjeta: 980 *