Skoči na glavni sadržaj

Izvorni znanstveni članak

OBRAZOVANJE I TOLERANCIJA

Jadranka Čačič-Kumpes ; Institut za migracije i narodnosti, Zagreb


Puni tekst: hrvatski pdf 6.862 Kb

str. 307-319

preuzimanja: 3.758

citiraj


Sažetak

Mjesto tolerancije u odgoju i obrazovanju jest dvojako: ona je
i predmet poučavanja i obilježje odnosa između sudionika
odgojno-obrazovnog procesa. U radu se naglašava jednaka
važnost izbora sadržaja koji se poučavaju, načina na koji se poučavaju
i uvjeta u kojima se poučavaju. Na primjeru suvremenih iskustava
govori se o sadržaju i dosezima nastave o ljudskim pravima
i zadacima odgoja i obrazovanja za toleranciju. Uvidom u
dosadašnja iskustva (pretežno zapadnih zemalja) došlo se do
spoznaje o potrebi proširivanja socijalizacijske uloge škole i produbljivanja
veza između škole i društva. Pokazalo se da nastava
o ljudskim pravima ovisi o važnosti koju neko društvo pridaje ljudskim
pravima i toleranciji. Samo jasno iskazivanje tolerancije na
svim razinama ponašanja u čitavom društvu i djelatno a ne deklarativno
poštivanje ljudskih prava u svakodnevnom životu mogu
stvarati uvjete za široku socijalizaciju tih vrijednosti. Jedna od mogućnosti
za ostvarivanje takvog zadatka pruža se unutar interkulturalističkog
koncepta koji se čini pogodnim za odgoj i obrazovanje
u duhu tolerancije (i ljudskih prava) u modernim pluralnim
društvima.

Ključne riječi

Hrčak ID:

32142

URI

https://hrcak.srce.hr/32142

Datum izdavanja:

1.3.1996.

Podaci na drugim jezicima: engleski njemački

Posjeta: 6.269 *